ديجيتال ماركتينگ

ديجيتال ماركتينگ

ديجيتال ماركتينگ

طراحي يك وب سايت چه مراحلي دارد؟

وب سايت ها در آغاز با كُدهاي ساده HTML نوشته مي‌شدند و دنيايي متفاوت با دنياي فعلي داشتند.

نخستين وب سايت در سال ۱۹۹۱ توسط تيم برنرز لي وارد دنياي وب شد و تاكنون تغيير و تحولات بسياري را به خود ديده است. اما همين وب سايت هاي ساده و صفحات آن مراحلي را براي طراحي دارند.

طراحي وب؛ مهارت ساخت صفحات وب
طراحي وب به مهارت ساخت و راه‌اندازي صفحات وب گفته مي‌شود كه تيم برنرز لي، مخترع وب، با برپايي يك سايت وب در اوت سال ۱۹۹۱، نام خود را به عنوان نخستين سازندهٔ وب در تاريخ به ثبت رسانيد. وي در نخستين وب سايت خود، از اَبَرمتن و پيوندي براي ايميل (پست الكترونيك) استفاده كرده بود.

در آغاز، وب سايت‌ها با كُدهاي ساده HTML نوشته مي‌شدند، گونه‌اي از زبان نشانه‌گذاري كه ساختار ساده‌اي به وب گاه‌ها مي‌داد، شامل سرتيتر و پاراگراف، و توانايي پيوند دادن به آدرس‌هاي ديگر از طريق ابرپيوند. در مقايسه با روش‌هاي ديگر، اين راه تازه و متفاوتي بود كه كاربران به سادگي مي‌توانستند با يك مرورگر، صفحه‌هاي پيوند خورده را باز كنند.

با پيشرفت وب و هنر طراحي آن، زبان كُدنويسي اش، اَبَرمتن يا اچ تي ام‌ال، پيچيده‌تر و پرانعطاف‌تر شد.

ابزاري مانند جدول‌ها كه بيشتر براي نمايش نمودار‌هاي داده‌اي بودند، بزودي مورد استفاده نادرست، براي چيدمان‌هاي پنهان در صفحه‌هاي وب قرار گرفتند. با پيدايش الگو‌هاي آبشاري وب يا «CSS»، روش نادرست طراحي با جدول‌هاي پنهان در صفحه از گردونه خارج، و به جاي آن استفاده مناسب از زبان كمكي «CSS» جايگزين شد.فناوري‌هاي يكپارچه‌سازي پايگاه داده (Database)، مانند زبان‌هاي كُدنويسي سمت سرور (Server-Side Scripting) مانند CGI، PHP، ASP. NET، ASP، JSP و ColdFusion، و استاندارد‌هاي طراحي مدرن با الگو‌ها (CSS)، ساختار وب سايت‌ها را باز هم تغيير داده و آن را پيشرفته‌تر كرده‌اند. امروزه ديگري كمتر سايتي پيدا مي شود كه حالت قبل را نگه داشته باشد و اغلب سايت هاي داخلي مثل ني ني سايت و... به طراحي نوين رسيده اند.سايت واكنش گرا يا سايت ريسپانسيو (responsive) سايتي است كه با ابعاد و رزولوشن دستگاه‌هاي مختلف سازگاري دارد و كاربران بدون توجه به اينكه صفحه نمايش دستگاهشان كوچك باشد.

همچنين با آمدن نگاره‌هاي جاندار و فناوري‌هاي پويانمايي به صفحه‌ها، مانند فلَش (Flash)، چهره وب بيشتر از پيش تغيير كرد و توانمندي‌هاي تازه به سازندگان رسانه و طراح‌هاي وب داده شد.

مراحل طراحي سايت به چه صورت است؟
۱) انتخاب و خريداري هاست يا فضاي ميزباني وب
هاست يا فضاي ميزباني وب، فضايي است بر روي سرويس دهنده اينترنتي كه پس از طراحي سايت، صفحات خود را براي اينكه توسط كاربران ديده شود بر روي آن قرار مي‌دهيم. اين فضا بسته به نياز شما از ۱۰MB شروع شده و تا تمامي فضاي هارد ديسك يك سرويس دهنده مي‌تواند حجم داشته باشد تا زماني كه فايل‌هاي وب سايت طراحي شده بر روي اين فضا قرار نگيرد، ديگران قادر به بازديد از وب سايت شما نيستند. در طراحي سايت براي شركت ها داشتن يك هاست مناسب با فضاي كافي اهميت دارد تا شما نخواهيد هر لحظه هاست خود را جابجا كنيد. كيفيت سرويس دهنده اينترنتي بسيار مهم است. شما بايد سعي كنيد اين فضا را از شركت‌هاي معتبر در ايران و يا شركت‌هاي بزرگ ارائه دهنده هاست در خارج از كشور، خريداري نماييد.

۲) نام دامنه اينترنتي
دامنه اينترنتي نامي است كه با وارد كردن آن در مرورگر وب، وب سايت شما مشاهده مي‌شود.

معمولاً شركت‌هايي كه خدمات هاست ارائه مي‌دهند همگي دامنه اينترنتي نيز براي شما ثبت مي‌كنند. دامنه اينترنتي را مي‌توان بصورت يكساله، سه ساله و يا پنج ساله خريداري كرد. داشتن يك نام مناسب كليد اوليه براي موفقيت است دامين زيبا مثل ورزش 3 علاوه بر كوتاه بودن در ذهن كاربران مي ماند.

توجه داشته باشيد كه به دليل اينكه دامنه اينترنتي برند وب سايت شما محسوب مي‌شود حتماً از شركت‌هاي معتبر و بزرگ اين دامنه‌ها را خريداري كنيد.

امروزه كساني كه دامنه خود را توسط افراد غير معتبر خريداري مي‌كنند معمولاً با رشد و توسعه وب سايت خود با مشكلات بزرگي روبرو مي‌شوند و چه بسا دامنه خود را از دست مي‌دهند.

۳) برنامه ريزي و طراحي وب سايت
پس از تهيه نام دامنه اينترنتي و فضاي ميزباني وب، اكنون شما مي‌توانيد براي طراحي سايت خود برنامه ريزي كنيد.

البته بايد به اين سه بخش توجه كنيد:

وب سايت شما بايد چه بخش‌هايي داشته باشد؟ مثلاً وب سايت شما بايد داراي صفحه اختصاصي محصولات، مقالات، گالري تصاوير و يا از اين قبيل موارد باشد. توجه داشته باشيد كه وقتي كه با يك شركت حرفه‌اي طراحي سايت قرارداد منعقد مي‌كنيد، آن شركت خود بايد كسب و كار شما را تحليل كرده و يك طرح پيشنهادي بر مبناي آن آناليز به شما ارائه دهد.
معماري وب سايت شما بايد چگونه باشد؟ پس از مشخص شدن اينكه وب سايت شما چه بخش‌هايي بايد داشته باشد مهم است كه بدانيم صفحات وب سايت ما به چه شكل مي‌بايست در كنار هم قرار گيرند. نحوه مرور در وب سايت ما چگونه خواهد بود و بطور كلي معماري اطلاعات در وب سايت ما بايد چگونه است. سعي كنيد از هيچ سايتي تقليد نكنيد اگر شما بخواهيد از سايت نماشا تقليد كنيد هيچگاه به آن سطح از موفقيت دست نخواهيد يافت.
محتواي صفحات وب سايت: پس از مشخص شدن هر صفحه تهيه محتواي براي هر صفحه بسيار ضروري است. البته اگر با شركت‌هاي حرفه‌اي در طراحي سايت كار كنيد قطعاً اين شركت‌ها تهيه متن‌هاي وب سايت شما را خود بر عهده مي‌گيرند چرا كه تهيه اين متن‌ها در بهينه سازي سايت شما براي موتور‌هاي جستجو نقش بسزايي دارند.

۴) طراحي سايت
پس از مرحله تحليل و آناليز، نوبت به طراحي وب سايت شما مي‌رسد. مراحل اجرايي طراحي سايت بصورت زير خواهد بود:

طراحي گرافيكي وب سايت
برنامه نويسي وب سايت
تست و رفع اشكالات احتمالي
وارد كردن محتوي صفحات وب سايت

۵) بارگذاري وب سايت در اينترنت و وب
پس از اينكه وب سايت طراحي شد، فايل‌هاي آن را در فضاي اينترنتي (هاست) خريداري شده بارگذاري (Upload) مي‌نمايند. اكنون وب سايت با وارد كردن نام دامنه اينترنتي قابل رويت است. حتما توجه داشته باشيد كه سايت خود را هميشه در دسترس داشته باشيد سايت هاي موفق مثل بانك ملت بايد هميشه در دسترس كاربران باشند وگرنه هيچ كاربري به آنها اعتماد نخواهد كرد.

۶) معرفي و ترويج و تبليغ وب سايت
يكي از بهترين راه‌هاي ترويج و تبليغ يك وب سايت، بهينه سازي سايت (SEO) و معرفي به موتور‌هاي جستجو از قبيل گوگل است. سئو معمولاً بسيار مشكل، زمانبر و گران است، اما نتايج فوق العاده‌اي دربرخواهد داشت.

۷) نگهداري و توسعه وب سايت
پس از همه اين مراحل اينكه بتوان وب سايت را بروز نگه داشت و اطلاعات آن را مرتباً بروز كرد بحث بسيار مهمي است. اين اصل در سئو سايت بسيار مهم است و همين سئو باعث مي شود كه شما در صفحه اول گوگل  ديده شويد و در نتيجه كليك بيشتري دريافت مي كنيد. بروز نگه داشتن و افزودن مطالب جديد كسب رتبه‌هاي بالا در موتور‌هاي جستجو و همچنين افزايش ترافيك وب سايت شما مي‌شود. هرگز اين مرحله را ناديده نگيريد.

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: آموزش، آموزش سايت، آموزش طراحي سايت، آموزش طراحي، آموزش ساخت سايت، آموزش ديجيتال ماركتينگ، آموزش بازاريابي، آموزش بازاريابي آنلاين، ديجيتال ماركتينگ، آموزش سئو، آموزش سئو سايت، آموزش بهينه سازي، آموزش بهينه سازي وب سايت، آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،


ادامه مطلب
تاريخ : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۲۹:۲۳ | نویسنده : امير روزي طلب | نظرات (0)نظرات (0)

آزمايش موفقيت‌آميز ليزر توسط نيروي هوايي آمريكا

اين سيستم، نمايشگر ليزري پرانرژي خودنگهدار است كه از زمين روي هواپيماهاي جنگي نصب مي‌شود و براي پرتاب يا شليك چندين موشك به صورت همزمان و در حال پرواز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

نيروي هوايي ارتش ايالات متحده اعلام كرد كه به تازگي آزمايش جديدي را با موفقيت پشت سر گذاشته است. اين آزمايش در زمينه ليزر و فناوري مربوط به آن انجام شده است.
اين تيم ليزري براي پرتاب چند موشك در هنگام پرواز هواپيما كاربرد دارد و سيستم مورد بحث روي هواپيما سوار مي‌شود و براي حفاظت از دستگاه در برابر حملات مورد استفاده قرار مي‌گيرد. گفتني است كه آغاز به كار پروژه اين ليزر، سال 2016 بود.

آزمايشگاه پژوهشي نيروي هوايي آمريكا اين آزمايش را در قالب يك عمليات در نيومكزيكو انجام داد.
شايان ذكر است كه اين آزمايش به تازگي انجام نشده است و تاريخ انجام آن در ماه آوريل ثبت شده است. نامي كه براي اين سيستم انتخاب شده "SHiELD" است.

"SHiELD" به معناي نمايشگر ليزري پرانرژي خودنگهدار است كه از زمين روي هواپيماهاي جنگي نصب مي‌شود و براي پرتاب يا شليك چندين موشك به صورت همزمان و در حال پرواز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

منبع : https://www.theverge.com/2019/5/5/18530089/us-air-force-research-laboratory-shield-laser-weapons-system-test


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: آموزش، آموزش سايت، آموزش طراحي سايت، آموزش طراحي، آموزش ساخت سايت، آموزش ديجيتال ماركتينگ، آموزش بازاريابي، آموزش بازاريابي آنلاين، ديجيتال ماركتينگ، آموزش سئو، آموزش سئو سايت، آموزش بهينه سازي، آموزش بهينه سازي وب سايت، آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،


ادامه مطلب
تاريخ : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۶:۱۵ | نویسنده : امير روزي طلب | نظرات (0)نظرات (0)

ارائه اينترنت ماهواره‌اي در هواپيماهاي باريك‌پيكر امريكن ايرلاينز

امريكن ايرلاينز اينترنت واي فاي مبتني بر ماهواره را به مسافران هواپيماهاي باريك پيكر خود ارائه مي دهد.

امريكن ايرلاينز از نظر تعداد ناوگان و نيز مسافران بزرگترين خط هوايي جهان به شمار مي رود. اين شركت قصد دارد در بيش از 700 هواپيماي باريك پيكر خود اينترنت را از طريق ماهواره ارائه دهد. هواپيماهاي شامل اين طرح از مدل هاي بوئينگ 737 و ايرباس A319 و A320 هستند كه عمدتاً در مسيرهاي داخلي ايالات متحده به كار گرفته مي شوند. بسته به مقصد سفر، اينترنت توسط يكي از شركت هاي Gogo 2Ku يا ViaSat Ka ارائه مي شود. اين سيستم در مقايسه با روش هاي واي فاي زميني قديمي، سريعتر و مطمئن تر هستند.

تمامي اين هواپيماها همچنين امكان نمايش 12 كانال تلويزيوني زنده را روي دستگاه هاي كاربران فراهم مي كنند. قرار است اين قابليت حتي در پروازهاي بين المللي هم ارائه شوند؛ قابليتي كه به طور معمول در خطوط بين المللي جايي ندارند. البته بايد اشاره كرد كه پيش از اين هم امريكن ايرلاينز چنين سرويس اينترنتي را در هواپيماهاي پهن پيكر خود ارائه داده بود اما تعداد اين هواپيماها بسيار كمتر بودند.

در كنار ارائه اينترنت پر سرعت ماهواره اي، امريكن ايرلاينز در آينده پريزهاي برق را براي هر يك از صندلي ها در ناوگان اصلي خود و نيز ناوگان منطقه اي با دو كلاس پروازي ارائه خواهد كرد. علاوه بر اين قرار است عمده هواپيماهاي باريك پيكر اين شركت به نگه دارنده هاي تبلت مجهز شوند.

منبع : https://techcrunch.com/2019/06/16/american-airlines-now-offers-satellite-based-broadband-wi-fi-across-its-mainline-fleet/


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: آموزش، آموزش سايت، آموزش طراحي سايت، آموزش طراحي، آموزش ساخت سايت، آموزش ديجيتال ماركتينگ، آموزش بازاريابي، آموزش بازاريابي آنلاين، ديجيتال ماركتينگ، آموزش سئو، آموزش سئو سايت، آموزش بهينه سازي، آموزش بهينه سازي وب سايت، آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،


ادامه مطلب
تاريخ : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۷:۳۸ | نویسنده : امير روزي طلب | نظرات (0)نظرات (0)

الگوريتم تطبيق عصبي ( Neural Matching ) چيست؟

الگوريتم تطبيق عصبي چه كاري را انجام مي دهد؟

گوگل اخيرا يك مقاله پژوهشي را منتشر كرده است كه با موفقيت سوالات يا جملات سرچ شده را تنها با استفاده ازعبارت جستجو شده به صفحات وب سايت ها تطبيق مي دهد.

در حالي كه اين الگوريتم ممكن است به طور كامل در حال استفاده نباشد يا شايد به عنوان بخشي از يك گروه از الگوريتم ها استفاده شود ، گوگل آن را به عنوان نمونه اي از اين كه چگونه يك الگوريتم تطبيق عصبي مي تواند عمل كند ، نشان مي دهد.

آيا Google از الگوريتم هاي منتشر شده استفاده مي كند؟
گوگل هميشه از الگوريتم هايي كه در پتنت ها و مقالات پژوهشي منتشر مي شود استفاده نمي كند.

با اين حال ، تعداد نامحدودي از الگوريتم هاي منتشر شده ، در واقع در الگوريتم هاي جستجوي گوگل استفاده مي شود.

همچنين بايد بيان شود كه گوگل به طور كلي تاييد نمي كند كه آيا الگوريتم خاصي در حال استفاده است يا خير.

بحث هاي تامل برانگيز گوگل در رابطه با الگوريتم هوش مصنوعي

گوگل قبلا به طور كلي در مورد الگوريتم هايي نظير الگوريتم پاندا و الگوريتم پنگوئن بحث كرده است.

اما به نظر مي رسد اين بحث باعث شده كه دني سوليوان به عنوان يك سرنخ از الگوريتم تطبيق عصبي استفاده كند زيرا اين الگوريتم توسط دني سوليوان در حساب توييتريش اين گونه بيان شده:

“نحوه جستجو افراد در رابطه سوال خود اغلب از طريق اطلاعاتي است كه مردم و دوستانشان در مورد راه حل آن پرسش مي گويند.”

همچنين بيان كرده اند كه : الگوريتم تطبيق عصبي به مثابه هوش مصنوعي است كه باعث مي شود عبارات جستجو شده بيشتر به محتواي صفحات بالا آمده مربوط شود.

هوش مصنوعي ، يادگيري عميق و رتبه بندي صفحات
هوش مصنوعي گوگل به تازگي لينكي به يك مقاله پژوهشي جديد به نام Deign Relevance Ranking داده كه در آن ميزان ارتباط كلمه يا جمله مورد جستجو با محتواي صفحات نمايش داده شده در گوگل ، منتشر شده بود.

<<؟<<؟<<براي مطالعه كامل درباره اين الگوريتم حتما روي لينك زير كليك كنيد >>؟>>؟>>

https://webdaran.com/whats-neural-matching-algorithm/


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: آموزش، آموزش سايت، آموزش طراحي سايت، آموزش طراحي، آموزش ساخت سايت، آموزش ديجيتال ماركتينگ، آموزش بازاريابي، آموزش بازاريابي آنلاين، ديجيتال ماركتينگ، آموزش سئو، آموزش سئو سايت، آموزش بهينه سازي، آموزش بهينه سازي وب سايت، آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،


ادامه مطلب
تاريخ : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۶:۴۵ | نویسنده : امير روزي طلب | نظرات (0)نظرات (0)

كشف بزرگترين مخزن يخ آب در مريخ ؛ دستاوردي شگفت انگيز براي زندگي در مريخ

دانشمندان در جديدترين بررسي‌هاي خود توانستند بزرگترين مخزن يخ آب در مريخ را كشف كنند. اين مخزن در زير سطح قطب شمال سياره سرخ قرار دارد كه حتي مي‌توان از آن براي زندگي در مريخ نيز استفاده كرد.

سياره مريخ داراي شباهت‌هاي متعددي با زمين است كه از مهم‌ترين آنها مي‌توان به برخورداري سياره سرخ از مخازن يخ آب در زير سطح اين سياره به خصوص در مناطق قطبي آن اشاره كرد. دانشمندان از مدت‌ها قبل نظريه‌هايي مبني بر وجود يخچال‌هايي زير سطح مريخ را مطرح كرده بودند كه بررسي‌هاي جديد به كمك تصاوير ماهواره‌اي پيشرفته ادعاي آنها را به خوبي ثابت مي‌كند. گروهي از محققان بر اين باورند كه حتي مي‌توان از اين مخازن يخ آب در مريخ براي پروژه‌هاي زندگي در سياره سرخ استفاده كرد.

چگونگي كشف مخزن يخ آب در مريخ
دانشمندان دانشگاه آستين تگزاس و آريزونا با بررسي دقيق لايه‌هاي يخ آب زير كلاهك يخي قطب شمال سياره سرخ توانستند بزرگ‌ترين مخزن يخ آب مريخ را كشف كنند. اين محققان با استفاده از داده‌هاي SHARAD، رادار ژرفاسنج سوار بر مدارگرد شناسايي مريخ (MRO) به اين كشفيات مهم دست پيدا كردند. گفتني است امواج رادارهاي اين تجهيزات توانايي نفوذ به عمق 2.4 كيلومتري سطح مريخ را دارد. بررسي‌ها نشان مي‌دهد در برخي مناطق تا عمق 1.6 كيلومتري زير سطح قطب شمال لايه‌هاي زيادي از شن و يخ وجود دارند و در برخي مناطق ديگر نيز حدود 90 درصد از لايه‌ها داراي آب هستند. محققان معتقدند اگر اين مخازن يخ آب مريخ ذوب شوند، سراسر مريخ اقيانوسي با عمق حداقل 1.5 متر به وجود خواهد آمد.

در همين رابطه پژوهشگران دانشگاه جان هاپكينز از چنين اطلاعاتي به نوع ديگري استفاده كردند. در واقع آنها اطلاعات گرانشي را با هدف محدود كردن چگالي سطح زير كلاهك يخي قطبي مورد استفاده قرار دادند كه بررسي‌هايشان نشان مي‌دهد بيش از 50 درصد از زير اين سطح را لايه‌هاي يخ و شن تشكيل داده‌اند. محققان در پاسخ به اين پرسش كه اين حجم از آب چگونه در زير قطب شمال سياره سرخ قرار گرفته‌اند، عنوان مي‌كنند تشكيل چنين مخازني به دوره‌هاي سرمايشي و گرمايش مريخ برمي‌گردد و يخچال‌هاي مريخ همانند كره زمين به دنبال تغييرات مداري و انحراف محوري تشكيل شده‌اند.

منبع : https://gadgetnews.net/361062/%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%ae%d8%b2%d9%86-%db%8c%d8%ae-%d8%a2%d8%a8-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b1%db%8c%d8%ae/


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: آموزش، آموزش سايت، آموزش طراحي سايت، آموزش طراحي، آموزش ساخت سايت، آموزش ديجيتال ماركتينگ، آموزش بازاريابي، آموزش بازاريابي آنلاين، ديجيتال ماركتينگ، آموزش سئو، آموزش سئو سايت، آموزش بهينه سازي، آموزش بهينه سازي وب سايت، آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،


ادامه مطلب
تاريخ : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰:۴۶ | نویسنده : امير روزي طلب | نظرات (0)نظرات (0)

در صورت برخورد صاعقه با هواپيما چه اتفاقي مي‌افتد؟

آيا به هنگام پرواز در هواي طوفاني، رعد و برق خطري براي هواپيما ايجاد مي‌كند؟

همه ما، هر از چند گاهي تصاويري را از هواپيماهايي كه توسط صاعقه مورد اصابت قرار گرفته‌اند، در اينترنت مي‌بينيم. احتمالا بعضي از اين تصاوير بسيار مهيج و فوق‌العاده هستند، ولي نيازي نيست بترسيد... برخورد با صاعقه در هر پروازي رخ نمي‌دهد، ولي اين پديده غيرمعمول هم نيست. آمارهاي استاندارد صنعتي حاكي از اين هستند كه هر هواپيما به‌طور ميانگين هر دو سال يكبار يا كمي بيشتر مورد اصابت صاعقه قرار مي‌گيرد.

خبر خوب اين است كه تمام هواپيماها با استفاده از سطح بالايي از علم، به‌گونه‌اي مهندسي شده‌اند كه هم در جريان اصابت صاعقه و هم پس از آن، كاملا خوب عمل كنند و شما را نيز درنهايت ايمني به مقصدتان برسانند.

البته شايد صاعقه مد نظر ما به اندازه صاعقه‌اي كه در فيلم تخيلي «بازگشت به آينده» (Back to the future) لازم بود تا توان ۱.۲۱ گيگاواتي لازم براي به راه انداختن ساعت زمان استفاده شده در آن فيلم را تأمين كند، ارزش فيلم‌سازي نداشته باشد؛ ولي باز هم موضوع جالبي است!

هواپيماهاي قديمي كه از فلز ساخته مي‌شدند، در اصل قفس‌هاي فارادي بزرگي بودند. براي درك مفهوم قفس فارادي (Faraday cage) بايد كلاس فيزيك مدرسه‌تان را به خاطر بياوريد! در حقيقت، با وجود فلز روي بدنه خارجي كه با يك ماده شبكه‌بندي شده مهندسي درون پوسته تقويت مي‌شود، صاعقه بدون هيچ‌گونه آسيبي، از اطراف هواپيما عبور مي‌كند و مسير الكتريكي شده خودش را ادامه مي‌دهد.

قاعده‌اي مشابه در مورد خودرو نيز وجود دارد. اگر شما ساكن منطقه‌اي باشيد كه مستعد صاعقه باشد، احتمالا به شنيدن اين مطلب عادت كرده‌ايد كه در جريان وقوع صاعقه، درون خودرو يكي از امن‌ترين جاها براي در امان ماندن از برخورد صاعقه است. در اطراف بخش‌هاي حساس يك هواپيما همچون محفظه سوخت و قسمت‌هاي برقي، قرار دادن حفاظ و پوشش مي‌تواند يك لايه حفاظتي اضافه ايجاد كند.

شايد برايتان جالب باشد كه بدانيد طبق ادعاي سرويس ملي هواشناسي آمريكا، دماي يك صاعقه ناگهاني همراه‌با تندر نزديك به ۳۰ هزار درجه سانتي‌گراد است كه بدون شك بسيار دماي بالايي است!

اما شايد اين سؤال برايتان پيش بيايد كه هواپيماهاي جديدي كه از مواد كامپوزيتي سبك وزن غيرفلزي ساخته مي‌شوند، چگونه صاعقه را هدايت مي‌كنند؟ سؤال خوبي است. بايد بگوييم كه براي مثال، هواپيماي «بويينگ ۷۸۷» (‌Boeing 787) از پلاستيك تقويت شده فيبر كربن بهره مي‌برد. بنابراين، سازندگان هواپيما از يك فويل مخصوص استفاده مي‌كنند تا تاثير قفس فارادي را بازگردانند.

اين فويل در اصطلاح فني با نام فويل فلزي توسعه يافته رساناي جريان برق، شناخته مي‌شود. اين فويل يكي از اجزاي لايه‌بندي ساندويچي مواد است كه پوسته خارجي هواپيما را تشكيل مي‌دهند. اين پوسته شامل كامپوزيت، فويل و همچنين لايه‌هايي است كه فويل فلزي را از رطوبت و خوردگي ناشي از آن محافظت مي‌كنند.

اين عوامل باعث مي‌شوند كه دقيقا مشابه با هواپيمايي كه چهارچوب فلزي دارد، در اين هواپيماها نيز صاعقه به سرعت از ميان لوله پوشانده شده از فويل و همچنين در امتداد بال‌ها حركت و هواپيما را ترك ‌كند.

منبع : https://www.zoomit.ir/2019/6/13/336942/planes-thunderstorms-danger/


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: آموزش، آموزش سايت، آموزش طراحي سايت، آموزش طراحي، آموزش ساخت سايت، آموزش ديجيتال ماركتينگ، آموزش بازاريابي، آموزش بازاريابي آنلاين، ديجيتال ماركتينگ، آموزش سئو، آموزش سئو سايت، آموزش بهينه سازي، آموزش بهينه سازي وب سايت، آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،


ادامه مطلب
تاريخ : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰:۱۸ | نویسنده : امير روزي طلب | نظرات (0)نظرات (0)

تأثير واقعيت مجازي بر دنياي طراحي سايت

در سال‌هاي اخير اكثر شركت‌ها و مهندسان در تلاش بوده‌اند دستگاه‌هايي بسازند كه انسان را به بعد ديگري برده و باعث سرگرمي و هيجان كاربر شوند و در عين حال اين كار در راستاي اهداف برندشان باشد.

اين مسيري است كه بارها توسط افراد مختلف طي شده، اما دليل اينكه در سال‌هاي اخير واقعيت مجازي انقدر رواج پيدا كرده، ممكن است به خاطر بازي‌هاي كامپيوتري و كنسول‌هاي بازي و كاربران آن‌ها باشد كه همواره به دنبال تجربه‌هاي جديدتر و واقعي‌تر هستند. حال سؤال اين است كه با گسترش تكنولوژي‌هاي واقعيت مجازي آيا اين ويژگي وارد صنعت طراحي سايت هم خواهد شد؟

كاربرد واقعيت مجازي در وب
بسياري از شركت‌هاي بزرگ به دنبال واقعيت مجازي نيستند و استفاده از اين تكنولوژي براي آن‌ها سود مستقيم و مشخصي نخواهد داشت. ولي در طرفي ديگر افرادي هستند كه در شركت‌هاي بزرگ كار مي‌كنند و به تأثير واقعيت مجازي و كاربردي بودن آن در وب و طراحي وب سايت‌ها اعتقاد دارند. براي مثال، Brandon Jones مهندسي در شركت گوگل كه واقعيت مجازي را در يكي از پروژه‌ها در كروم پياده سازي كرد يا يك تيم كوچك در شركت موزيلا به مديريت Josh Carpenter كه در حال پياده سازي واقعيت مجازي روي فايرفاكس هستند، از جمله اين افراد به شمار مي‌روند يا آپارات ايراني ها كه با افزودن اين قابليت مي تواند بمب بزرگي را در ايران بتركاند.

پروژه‌هايي مثل AltspaceVR يا Beebola وجود دارند كه امكان تجربه واقعيت مجازي را به صورت عمومي و در مرورگر كاربر يا در پلت فرم‌هايي مثل Vizor فراهم مي‌كنند. در پلت فرم Vizor حتي مي‌توانيد محتواي واقعيت مجازي براي وب ايجاد كنيد بدون نياز به اينكه يك برنامه نويس حرفه‌اي باشيد. امروز در طراحي سايت اينترنتي تلاش مي شود تا بتوان اين قابليت را به سايت هاي معمولي افزود .همچنين اپليكيشن‌هايي براي موبايل وجود دارد كه با استفاده از آن‌ها به همراه عينك‌هاي واقعيت مجازي مي‌توانيد تماس‌هاي تلفني به صورت واقعيت مجازي داشته باشيد و احساس كنيد كه در كنار عزيزانتان هستيد.

چرا واقعيت مجازي در دنياي وب و طراحي وب سايت در حال رواج است؟
زيرا وب و اينترنت يك محيط باز است كه از هر دستگاهي قابل دسترسي است و همچنين كاربران اينترنت روز به روز به دنبال سرعت بيشتر و رسيدن به خواسته خود به صورت هر چه سريع‌تر هستند. سايت هاي بسياري در زمينه افزايش بازديد خود تلاش مي كنند تا آنرا بهبود ببخشند مثلا سايت آپارات به دنبال اين موضوع براي افزايش بيش از پيش بازديد هاي خود است.

از آنجا كه فضاي وب يك فضاي باز با قابليت دسترسي بالا از طريق انواع دستگاه‌ها است، كاربران آن بسيار بيشتر از ساير امكانات و دستگاه‌ها و فضاهاي حوزه تكنولوژي‌هاي نوين است. طبيعتا مخاطبان دنياي وب نيز از پيشرفت‌ها و تنوعاتي كه در اين فضا رخ مي‌دهد استقبال مي‌كنند و در عين حال از يكنواختي و عدم پيشرفت آن و مواجهه با محتوا و آيتم‌هاي تكراري در وب سايت‌ها و وب اپليكيشن‌ها خسته مي‌شوند. ورود تكنولوژي واقعيت مجازي به دنياي وب و توليد محتوا توسط آن مي‌تواند يك تحول عظيم و يك پيشرفت و تنوع چشمگير و جالب و هيجان‌انگيز براي كاربران اين تكنولوژي و سرويس باشد. در ذهن خود تصور كنيد سايت هايي همچون ديجي كالا با اين قابليت باشند شما مي توانيد قبل از خريد كالا محصول را از هر نظر چك كنيد و با خيال راحت خريد خود را انجام دهيد. همچنين واقعيت مجازي وب مي‌تواند فضاي رقابتي تجارت الكترونيك را دو چندان كند.

حال ترجيح با شماست! مي‌توانيد روي بخش كوچكي از كاربران تمركز كنيد كه حاضرند براي داشتن تجربه بهتر و جديدتر هر هزينه‌اي را بپردازند يا گروه عمده كاربران را در نظر بگيريد كه به دنبال تكنولوژي‌هاي جديد نيستند و هزينه‌اي هم براي آن پرداخت نمي‌كنند.

آينده قابل پيش‌بيني نيست ممكن است روزي برسد كه اكثر طراحي سايت هاي فروشگاهي از واقعيت مجازي استفاده كنند و كاربران تجربه كاملاً متفاوتي از وب داشته باشند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: طراحي سايت، طراحي وب سايت، سئو، ديجيتال ماركتينگ، بازاريابي آنلاين، طراحي سايت تهران، طراحي سايت در تهران، آموزش، آموزش طراحي سايت، بهينه سازي، بهينه سازي موتور جستجو، بهينه سازي وب سايت، طراحي سايت شركتي، طراحي سايت فروشگاهي، طراحي سايت خبري، طراحي سايت پزشكي، طراحي سايت ورزشي، تعرفه سئو سايت، قيمت سئو سايت،


ادامه مطلب
تاريخ : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۸:۱۴ | نویسنده : امير روزي طلب | نظرات (0)نظرات (0)

با پرده سينمايي ديجيتال سامسونگ آشنا شويد

سامسونگ صفحه نمايش بزرگ خود (LFD) را به نمايشگاه Cine Europe 2013 آورد تا صفحه نمايش هاي آينده را به نمايش بگذارد. در اين نمايشگاه، غرفه سامسونگ به شيوه اي طراحي شده است كه سالن سينماي واقعي را مجسم كند: بازديدكنندگان در مسيري كه سينماروها معمولاً طي مي كنند راهنمايي مي شوند. از گيشه بليط شروع كرده، براي نوشيدني به طرف سالن انتظار حركت مي كنند و سرانجام براي لذت از تجربه اي سينمايي به سالن اصلي سينما مي روند.

منتهي اين تجربه اي متفاوت است: در باجه بليط بازديدكنندگان بليط خود را از طريق صفحه لمسي خريداري مي كنند. از اينجا به بعد در كوريدورهايي كه به سالن سينما ختم مي شوند، بازديدكنندگان مي‌توانند پيش پرده فيلم هاي آينده را روي LFDهاي خيره كننده تماشا كنند. علاوه براين، LFDهايي نيز در فضاي بيرون از سينما نصب شده اند كه در مقابل هر نوع وضعيت هوا مقاومند.

در رابطه با اين پديده نوظهور، نايب رئيس بخش صفحه نمايش هاي تصويري سامسونگ الكترونيك، كيم هيون سيوك، گفت:

از آنجايي كه سينماهاي بسياري در سراسر جهان به سرعت تسهيلات خود را با نصب LFD در سالن هاي انتظار، گيشه هاي بليط و محوطه فروش تنقلات، ديجيتالي مي كنند، ما معتقديم كه صنعت تفريح و سرگرمي امكانات نامحدودي براي استفاده از اين صفحه نمايش هاي جذاب و چشمگير دارد. به عنوان شركتي پيشگام در ايجاد بازارهاي جديد و انرژي بخشيدن به صنايع موجود، سامسونگ الكترونيكس متعهد است در ديجيتالي كردن صنعت سينما پيشقدم بوده، براي دوستداران سينما تجربه اي تازه، غني و همه جانبه اي را ميسر كنيم.

سامسونگ با راهكارهاي LFD خود، از پيش جاي خود را در اروپا باز كرده است. مجموعه سينماهاي Gaumont-Pathe، كه حدود هزار پرده سينمايي را در بيش از صد سينما در سراسر فرانسه، سوئيس و هلند اداره مي كند، نمايشگر هاي سامسونگ را انتخاب كرده است تا جايگزين پرده هاي سنتي كند، و با اين كار مديريت خود را آسان و توجه مشتريان بيشتري را جلب كرده است.

منبع : https://www.zoomit.ir/2013/7/15/6068/%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af-%d9%be%d8%b1%d8%af%d9%87-%d8%b3%db%8c%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84/


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ديجيتال ماركتينگ، تازه هاي ديجيتال، اخبار، اخبار ديجيتالي، طراحي سايت، طراحي وب سايت، بازاريابي آنلاين، آموزش، سئو سايت،


ادامه مطلب
تاريخ : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۹:۲۰ | نویسنده : امير روزي طلب | نظرات (0)نظرات (0)

سفرهاي بين ستاره‌اي و سياره‌اي؛ ايجاد تمدن انساني در فضا از رويا تا واقعيت

بلندمدت‌ترين ماموريتي كه ناسا براي خود تعيين كرده، ارسال فضاپيمايي به آلفا قنطورس، نزديك‌ترين ستاره به خورشيد در سال ۲۰۶۹ است. اين سال، صدمين سالگرد فتح ماه است. بسياري از دانشمندان فكر مي‌كنند كه حداقل در عصر حاضر، ايده‌ي سفرهاي بين ستاره‌اي شبيه داستان‌هاي تخيلي مي‌ماند. آلفا قنطورس ۴/۴ سال نوري با ما فاصله دارد كه تقريبا معادل ۴۰ تريليون كيلومتر مي‌شود. سريع‌ترين وسيله‌اي كه تاكنون به فضا پرتاب شده، فضاپيماي كاوشگر پاركر ناسا است كه در سريع‌ترين حركت خود به دور خورشيد، به سرعت ۶۹۰ هزار كيلومتر بر ساعت دست يافت.

يك فضاپيما اگر با ۱۰ درصد سرعت نور حركت كند در طي ۴۴ سال مي‌تواند به آلفا قنطورس برسد. براي دست يافتن به اين سرعت باورنكردني، به ميزان بسيار زيادي انرژي احتياج داريم؛ حتي اگر فضاپيما بسيار سبك‌وزن باشد. روش‌هاي معمول ايجاد سيستم پيشران مثل تكنولوژي‌هاي شيميايي، خورشيدي-الكتريكي و هسته‌اي-حرارتي هيچ‌وقت نمي‌توانند به سرعت لازم براي سفرهاي بين‌ستاره‌اي دست يابند.

اما روش‌هاي ديگري هم براي تأمين انرژي وجود دارد كه ناسا مي‌تواند روي آن‌ها كار كند. از ميان اين روش‌ها، مي‌توان به سيستم پيشران هم‌جوشي هسته‌اي اشاره كرد. هرچند كه ما هنوز نتوانسته‌ايم در توليد برق با اين تكنولوژي مهارت كافي را كسب كنيم. بنابراين فعلا با توسعه‌ي يك سيستم پيشران هسته‌اي براي استفاده در فضا فاصله‌ي زيادي داريم. با تمام اين توضيح‌ها، آيا ناسا مي‌تواند تا ۵۳ سال ديگر به يك منظومه‌ي ديگر سفر كند؟ از نظر بسياري از دانشمندان فضا اين روش‌ها براي پيشبرد فضاپيما بسيار علمي تخيلي هستند و هنوز آمادگي لازم را نداريم.

اما دانشمندان ديگري هم هستند كه درباره‌ي سفرهاي بين‌ستاره‌اي پژوهش‌هاي زيادي انجام داده‌اند و هيجان زيادي براي مشاركت در اين پروژه و تحقق اين رويا دارند. اين نوع نگراني ها ذهن برخي از متخصصان اخترفيزيك را كه در حال تلاش روي پروژه اي مانند "Breakthrough Starshot" هستند، به خود مشغول كرده است، اين پروژه كه چند سال گذشته معرفي شد، وعده بسيار خوبي به ما داده است. نكته‌ي مهم آن استفاده از ليزر از سطح زمين براي پيش بردن يك سفينه فضايي خيلي كوچك به نزديك ترين منظومه‌ي ستاره‌اي همسايه زمين به نام قنطورس آلفا است كه در فاصله‌ي اندك ۴٫۳۷ سال نوري از ما قرار گرفته است.

اما با وجود اينكه قنطورس آلفا ممكن است نزديك‌ترين منظومه به ما باشد. هلر و تيمش اظهار مي‌كنند كه مشاهده‌ي شباهنگ (پرنورترين ستاره در آسمان شب) سفر سريع‌تري را مي‌طلبد، زيرا مسافت آن تقريبا دوبرابر مسافت قنطورس آلفا (تقريبا ۸٫۶ سال نوري) است. اما چگونه مي‌توان براي رسيدن به شباهنگ كه فاصله دورتري دارد سريع‌تر بود؟ جواب بستگي فرضيه‌هاي مختلفي دارد، اينكه چگونه مي‌توان سفينه‌ي فضايي خيلي كوچكي (كه هنوز فرضي است) را پيش برد و سپس سرعت آن را كاهش داد.

منبع : https://www.zoomit.ir/2019/4/12/324613/interstellar-travel-speed-of-light/


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: الكترونيك ديجيتال، تازه هاي ديجيتال، ديجيتال ماركتينگ، اخبار، اخبار علمي،


ادامه مطلب
تاريخ : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۶:۵۶:۵۹ | نویسنده : امير روزي طلب | نظرات (0)نظرات (0)

متن آهنگ بگو كي امير تتلو

تكست آهنگ بگو كي امير تتلوبگو كِي ؟ بگو كِي؟
بگو كي؟ بگو كو؟
كجاست؟
بگو ك*رم توو دهنت بگو ، ها
تقصيرِ من نيست تقصيره توئه
كاري كردي بهت بد پليه كنه
انقده ميكني تبليغِ خودتو
يهو پره سگ ميشه دورت
دلم پره سنگ ريزه شده حيف
پاهام انگار زنجيره شله
ولي كيف ميكنم بالم سبكه نيستي
انگار كسي نيست سنگينش كنه
بگو كِي حالمو بد نكردي
كِي راهمو سد نكردي
بگو كِي ، لعنتي بگو كي
بگو كِي روزمو شب نكردي
كِي توو جمع منو معذب نكردي
بگو كِي ، ها ، لعنتي بگو كي
بگو كي
مخو سوراخ ميكنه ، حفاريِ
مغزمو گا*ه و رفت خوابيد
بعده يه عمر كف خوابي
شديم بازيچه ي يه هشتادي
آبرو ريزي بد رفتاري

براي مشاهده ادامه متن آهنگ و دانلود آهنگ حتما روي لينك زير كليك كنيد.

https://mustext.com/%d9%85%d8%aa%d9%86-%d8%a2%d9%87%d9%86%da%af-%d8%a8%da%af%d9%88-%da%a9%db%8c-%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%b1-%d8%aa%d8%aa%d9%84%d9%88/


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: متن آهنگ، تكست آهنگ، ليريكس آهنگ، آهنگ جديد، متن آهنگ جديد، آهنگ، آهنگ جديد،


ادامه مطلب
تاريخ : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۲:۲۸ | نویسنده : امير روزي طلب | نظرات (0)نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By blognama.ir:.