دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

اصول اولیه طراحی سایت: برای طراحی سایت به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

به نظر شما برای طراحی و توسعه وب سایت ما به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ وب سایت شما به عنوان یک پلت فرم تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد و به مشتریان بالقوه شما اجازه می دهد تا اطلاعات بیشتری را در مورد شرکت و محصولات موجود شما ارائه دهد. اما موارد خاصی وجود دارد که برای طراحی وب سایت باید بدانها توجه داشته باشید.

امروزه با الکترونیکی شدن جهان و گسترش اینترنت در سطح دنیا و افزایش بازدیدکنندگان هر سازمان، شرکت و حتی شخص نیاز به داشتن فضایی اختصاصی بر روی اینترنت را احساس می کند. در واقع وب سایت صفحه های اختصاصی بر روی اینترنت می باشد که مجموعه ای از فایل های متنی، تصویری و صوتی را در بر میگیرد و اطلاعات را در کل جهان در اختیار کاربران قرار می دهند. برای راه اندازی یک سایت شما به چند چیز در ابتدای کار نیاز دارید.

قوانین طراحی وب سایت
برای طراحی سایت شما به ترتیب به اطلاعات زیر نیاز خواهید داشت:

انتخاب نام مناسب برای سایت خود و ثبت نام سایت (دامنه)
نام دامنه اولین موردی است که برای شروع طراحی وب سایت بدان نیاز دارد. در انتخاب نام دامنه خود نهایت وسواس را به خرج دهید چرا که نمی توان آنرا تغییر داد و برای انتخاب دامنه به زیبایی اسم آن نگاه خاصی داشته باشید به طور مثال نی نی سایت یکی از دامنه های زیبای ایران است. دامنه نام آدرس دیجیتالی شماست که افراد برای اتصال به وب سایت شما از آن استفاده می کنند.

گرفتن فضای کافی برای قرار دادن اطلاعات خود در شبکه جهانی اینترنت‌ (هاست)
هاستینگ وب یک سرور یا هاست است که محتوای وب سایت شما به صورت آنلاین در آنجا مقیم است. نوع هاستی که شما انتخاب می کنید بستگی به بازدیدکنندگان وب سایت شما و میزان فضای مورد نیاز شما دارد. ۲ نوع از رایجترین هاست به صورت زیر است:

هاست اشتراکی که شما یک هاست را با وب سایت های دیگر به اشتراک می گذارید. این نوع هاست ها برای سایت هایی که نوپا هستند مثل عصر ایران کاربرد دارد. به طور مثال اگر شما دانشجویی باشید که در یک خوابگاه زندگی می کنید شما آشپزخانه، اتاق نشیمن و غیره خود را با سایر دانشجویان به اشتراک می گذارید.
هاست اختصاصی که شما لازم نیست سرورتان را به اشتراک بگذارید. به طور مثال شما کل یک ساختمان را اجاره می دهید.

گرافیک سایت و طراحی قالب مورد نظر برای صفحات سایت خود
سازندگان وب سایت بسار زیادی وجود دارند که به شما کمک می کنند تا وب سایت خود را راه اندازی کنید. ما پیشنهاد می کنیم از وردپرس به عنوان پلت فرم وب سایت در طراحی وب سایت استفاده کنید. وردپرس یکی از محبوبترین سازنده های وب سایت محبوب در جهان است که ۳۰ درصد از تمام وب سایت هایی که در اینترنت وجود دارد با استفاده از وردپرس طراحی شده است. وردپرس رایگان است و دارای هزاران قالب و پلاگین است. وردپرس بسیار انعطاف پذیر است و تقریبا با بیشتر ابزارهای جانبی و سرویس های موجود کار می کند. علاوه بر این شما باید طراحی انیمیشن و فایلهای متحرک برای بنر و صفحات داخلی را در نظر داشته باشید. شما می توانید از ۱۳ تا از بهترین سایت های دانلود قالب HTML و وردپرس فارسی و انگلیسی رایگان نیز استفاده کنید.

سرعت وب سایت
این مهم است که وب سایت شما سریعا بارگیری شود. سرعت وب سایت یکی از مهمترین الزاماتی است که در مورد طزراحی و توسعه وب سایت وجود دارد. برای اطمینان از اینکه سایت شما در عرض ۱۵ ثانیه لود می شود پیشنهاد می شود که از استفاده بیش از حد تصاویر، انیمیشن ها، فیلم ها و صداها و غیره جلوگیری کنید.

امنیت SSL
گوگل اعلام کرده است که به سایت هایی که دارای پروتکل HTTPS هستند و از یک گواهینامه ۲۰۴۸ بیتی SSL استفاده می کنند رتبه بیشتری می دهد. این نوع از امنیت برای سایت های بانکی مثل بانک ملت بسیار مهم است چرا که کاربران بسیاری از طریق انها تراکنش های بانکی انجام می دهند و نباید اعتماد کاربران خود را از دست بدهند.گوگل می گوید که گواهینامه اس اس ال روی نمایش جهانی تاثیر می گذارد و صاحبان وب سایت ها را تشویق می کند تا HTTP را به HTTPS تبدیل کنند.

سئو
سئو یکی از جنبه های مهم وب سایت شما است که به ربات های موتورهای جستجو تفهیم می کند صفحه وب شما را ببیند. سئو به موتوهای جستجو کمک می کند تا کاربران را به آنچه که می خواهند نزدیک کند و کاربران به نتایج مرتبط تری دست یابند.

ادغام شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی بخش بزرگی از زندگی روزمره ما را فرا گرفته است شما باید دکمه های اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی را برای بازدیدکنندگان خود قرار دهید تا مطالب شما به سادگی به اشتراک گذاشته شوند. این موضوع در ارتقا رتبه سایت در موتورهای جستجو بسیار مهم است چرا که از طریق این روس می توان تعداد کاربر بیشتری را به سایت وارد کرد.موارد دیگری که شما باید در نظر داشته باشید برنامه نویسی صفحات و طراحی بانک اطلاعاتی (در صورت نیاز) می باشد.

ردیابی و تجزیه و تحلیل
ابزار ردیابی و تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند تا بدانید بازدیدکنندگان شما با وب سایتتان چگونه تعامل دارند. دانستن این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد تا وب سایت خود را بهبود دهید. شما می توانید از ابزارهایی مانند Google Analytics استفاده کنید تا بدانید چه تعداد کاربرانی در چه صفحه از سایت شما هستند، کدام مطلب شما بازدید بیشتری داشته، کاربران چه مدت زانی را داخل سایت شما سپری کرده اند و غیره.

قبل از شروع طراحی وب سایت این نکات را بدانید
پس از انجام مراحل فوق، شما باید فایل های طراحی شده را بر روی فضای خریداری شده برای سایت خود بارگذاری نمایید. به طور کلی در مبحث طراحی سایت دو نوع سایت داریم: ۱) سایت های استاتیک یا ثابت ۲) سایت های داینامیک یا پویا

سایت های استاتیک، سایت هایی هستند که تنها حالت اطلاع رسانی دارند و ارتباط آنها با کاربران یک طرفه و از طرف سایت می باشد. این نوع سایت ها دارای مزایایی می باشند که از این بین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فضای کم
گرافیک و ظاهر بسیار زیبا

سایت های داینامیک سایت هایی هستند که دارای مدیریت محتوا (CMS (Content Management System هستند. امکان مدیریت نوشته ها و گرافیک سایت را به کاربر می دهد. اکثر سایت های مطرح داخلی مانند طرفداری با این حالت طراحی شده اند. خواص این سایت ها عبارتند از:

فضای نسبتا زیاد
گرافیک و ظاهر با کیفیت به نسبت پایین تر از سایت های ثابت
کارایی بالا

این سایت ها برای افراد، سازمان ها و یا شرکت هایی هستند که نیاز به تغییر اطلاعات و به روز رسانی سایت به صورت روزانه، هفتگی و یا ماهیانه دارند. زیرا مدیریت محتوای سایت بسیار آسان است و نیاز به شخصی که آشنا با طراحی و برنامه نویسی سایت است ندارد و هر شخصی می تواند به راحتی از ان استفاده نماید. در واقع سیستم مدیریت محتوا این امکان را به افراد می دهد تا بدون داشتن اطلاعات فنی و تخصصی در زمینه طراحی وب بتوانند به راحتی کنترل اطلاعات، محتوا، چیدمان و… سایت خود را شخصا انجام دهند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: آموزش، آموزش سایت، آموزش طراحی سایت، آموزش طراحی، آموزش ساخت سایت، آموزش دیجیتال مارکتینگ، آموزش بازاریابی، آموزش بازاریابی آنلاین، دیجیتال مارکتینگ، آموزش سئو، آموزش سئو سایت، آموزش بهینه سازی، آموزش بهینه سازی وب سایت، آموزش بهینه سازی موتور های جستجو،


ادامه مطلب
تاریخ : ۶ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۵:۴۴ | نویسنده : امیر روزی طلب | نظرات (0)نظرات (0)

بازی The Last of Us 2 بخش چندنفره آنلاین نخواهد داشت

در جریان خبرهای تازه بازی The Last of Us Part 2، مشخص شد که این بازی فاقد بخش آنلاین خواهد بود؛ خبری که باتوجه به عملکرد اخیر ناتی‌داگ برای طراحی حالت آنلاین بازی، کاملا غیرمنتظره بود.

بالاخره به‌روز Outbreak Day رسیدیم و خبرهای جدید از بازی The Last of Us Part 2. پیش‌تر اعلام شده بود که در جریان این روز به‌خصوص قرار است یک رویداد ویژه برای رسانه‌ها برگزار و یک محتوای ویژه از مراحل داستانی بازی که حدودا ۳ ساعت تجربه‌اش به‌طول می‌انجامد، در اختیار رسانه‌ها قرار داده شود تا بتوانند از تجربه‌ی بازی برای دنبال‌کنندگان و مخاطبان خود بنویسند.

حالا و در جریان‌ آخرین اخبار بازی مشخص شده که بازی The Last of Us 2 برخلاف نسخه‌ی قبلی خود از بخش رقابتی آنلاین و در کل،‌ هیچ فرم از بخش آنلاین بهره نخواهد برد. رهبر تیم طراحی The Last of Us Part 2 یعنی امیلیا شاتز در گفت‌وگو با بلاگ PC Gamer، درباره‌ی بخش آنلاین بازی و عدم وجود آن در اثر نام‌برده چنین گفت:

ما روی ارائه‌ی یک تجربه‌ی تک‌نفره‌ی باکیفیت متمرکز هستیم و درنتیجه‌، The Last of Us Part 2 را تنها در قالب یک اثر تک‌‌نفره خواهیم ساخت و بله، این بازی تنها یک اثر تک‌نفره است و حالت چندنفره نخواهد داشت.

موضوع بهره نبردن The Last of Us Part 2 از یک بخش چندنفره‌ی آنلاین با توجه به‌عملکرد تیم ناتی‌داگ در استخدام نیروهای مختلف برای ساخت یک حالت چندنفره برای بازی و صحبت‌هایی که اخیرا پیرامون انتشار نسخه‌ی بتای بخش چندنفره‌ی بازی می‌شد، خبری کاملا غیرمنتظره است. البته که با استناد به‌این خبر می‌توانیم از تمرکز تمام و کمال ناتی‌داگ روی بخش تک‌نفره‌ی بازی اطمینان حاصل کنیم اما برای کسانی که دوست داشتند ببینند حالت چندنفره‌ و باکیفیت TLOU 1 چطور قرار بود در قسمت دوم پیشرفت کند و قدم‌هایی روبه‌جلو بردارد، این خبر قطعا ناامیدکننده خواهد بود. به‌هرحال باید صبر کنیم و ببینیم که در زمان عرضه‌ی اثر، ناتی‌داگ چطور بازی‌ای را برای ما ترتیب داده است.

The Last of Us Part 2 در تاریخ ۲ اسفند (۲۱ فوریه) به‌صورت انحصاری راهی پلی استیشن 4 خواهد شد.

منبع : https://www.dualshockers.com/the-last-of-us-part-2-no-multiplayer/


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: اخبار، اخبار گیم، اخبار تکنولوژی، تازه های دیجیتال، گیم، تکنولوژی، تازه های تکنولوژی، بازی جدید، تکنولوژی جدید، بازی، بازی جدید، اخبار بازی،


ادامه مطلب
تاریخ : ۵ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۰:۳۱ | نویسنده : امیر روزی طلب | نظرات (0)نظرات (0)

تم تیره به نسخه آزمایشی اینستاگرام افزوده شد

اینستاگرام در جدیدترین نسخه‌ی بتا اپلیکیشن خود، تم تیره را برای استفاده راحت‌تر در محیط‌های تاریک اضافه کرده است.

به‌لطف پشتیبانی گسترده از تم تیره در اندروید ۱۰ و iOS 13، در ماه‌های اخیر شاهد افزایش محبوبیت تم تیره یا همان دارک مود در بین توسعه‌دهندگان نرم‌افزار هستیم. گوگل و اپل اغلب برنامه‌های خود را با این شکل‌و‌شمایل جدید به‌روزرسانی کرده‌اند؛ اما هنوز تعداد زیادی از برنامه‌های شخص‌ثالث همچنان در ظاهر قبلی و روشنِ خود ظاهر می‌شوند.

با‌این‌حال، به‌نظر می‌رسد این رویه‌ آرام‌آرام در حال تغییر است؛ زیرا در جدیدترین نسخه‌ی آزمایش اینستاگرام، شاهد فعال‌سازی تم تیره هستیم که ظاهر جدیدی به این شبکه‌ی اجتماعی عکس‌محور می‌بخشد. فعلا این قابلیت فقط برای نسخه‌ی اندرویدی اینستاگرام دردسترس قرار گرفته است؛ ولی انتظار می‌رود در روز‌های آینده شاهد قابلیت یادشده در نسخه‌ی iOS باشیم.

اگر از نسخه‌ی آزمایشی اینستاگرام روی گوشی اندرویدی خود استفاده می‌کنید، برای مراجعه به قسمت تنظیمات اندکی صبر کنید و پیش‌ از همه‌چیز درباره‌ی نسخه‌ی سیستم‌عاملتان اطلاعات کسب کنید؛ زیرا برای فعال‌سازی تم تیره باید به تنظیمات اندروید ۱۰ مراجعه کنید که از تم تیره پشتیبانی سیستمی می‌کند؛ بنابراین، گزینه‌ی مجزایی در اپلیکیشن وجود ندارد. ظاهر تم تیره به‌صورت آزمایشی پیاده‌سازی شده است؛ باوجود‌این، شاهد عملکرد مناسب رابط کاربری هستیم.

بسیاری از کاربران درباره‌ی کارکرد ناصحیح این قابلیت در اندروید ۹ خبر داده‌اند؛ اما طبق گفته‌ی وب‌سایت 9to5google، کاربران این نسخه از اندروید می‌توانند با مراجعه به تنظیمات Developr Options‌ و قراردادن گزینه‌ی Dark Mode روی حالت همیشه روشن، از تم تیره در اینستاگرام نیز مانند اندروید ۱۰ استفاده کنند.

با‌‌ تمام این‌ اوصاف، آن‌ دسته از کاربرانی که از نسخه‌های پایین‌تر اندروید استفاده می‌کنند و امیدی به به‌روزرسانی سیستم‌عامل دستگاه خود ندارند، باید تا اضافه‌شدن گزینه‌ای برای فعال‌سازی تم تیره در تنظیمات داخلی اپلیکیشن اینستاگرام صبر کنند.

اگر قصد آزمایش این قابلیت جدید را دارید، می‌توانید ازطریق این لینک جدیدترین نسخه‌ی آزمایش اینستاگرام با شماره‌ی ۱۱۴.۰.۰.۰.۲۴ را دانلود و نصب کنید.

آیا پشتیبانی اپلیکیشن‌ها از تم تیره را اتفاق مثبتی در دنیای نرم‌افزار قلمداد می‌کنید؟ دیدگاه خود را درباره‌ی این موضوع با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

منبع : https://www.phonearena.com/news/Instagram-beta-update-Android-dark-mode_id119193


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: اخبار، اخبار گیم، اخبار تکنولوژی، تازه های دیجیتال، گیم، تکنولوژی، تازه های تکنولوژی، بازی جدید، تکنولوژی جدید، بازی، بازی جدید، اخبار بازی،


ادامه مطلب
تاریخ : ۳ مهر ۱۳۹۸ | ۰۷:۰۴:۲۸ | نویسنده : امیر روزی طلب | نظرات (0)نظرات (0)

بازاریابی محتوا ( Content Marketing ) چیست؟

content marketing چیست؟

موسسه بازاریابی محتوا ( content marketing institute ) که یک منبع آنلاین برای اطلاعات در مورد هر چیزی مرتبط با بازاریابی محتوا است، بازاریابی محتوا را اینگونه تعریف می کند:بازاریابی محتوا ( content marketing ) یک روش بازاریابی برای ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و مداوم برای جذب و دستیابی به مخاطبان هدف است و هدف از آن هدایت سود بیشتر از طرف مشتری است.

کلمه کلیدی در اینجا “ارزشمند” است، این کلمه ای است که می تواند این تعریف را از هر نوع تعریف دیگر اعم از تبلیغاتی یا بازاریابی، متمایز کنید.استراتژی بازاریابی محتوا هنگامی درست است که هنگامی که کاربران آن را جستجو کردند، آن را به کارگیری کنند به جای اینکه از آن پرهیز کنند.VW’s 2014 یک بازی روز تجاری است، اما چه چیزی باعث شده است که در یوتوب 18 میلیون بازدید کننده داشته باشد، تبلیغ؟ یا بازاریابی محتوا؟

پاسخ این است که هردو!

این بستگی به نحوه دریافت هر فردی است که در معرض آن قرار دارد.این موضوع در مورد هر بازاریابی محتوایی که ایجاد می کنید، صدق می کند و بستگی به این دارد که برای دریافت کننده مفید بوده است یا خیر.البته هدف این است که تا آنجا که ممکن است برای مخاطبان هدف خود ارزش بیشتری را از بازاریابی محتوا ارائه دهید.در این مرحله و با وجود این تعریف و توضیحات احتمالا هنوز هم نمی دانید بازاریابی محتوا دقیقا چیست؟

در ادامه با در نظر گرفتن چند نمونه می توانیم به درک بهتری برسیم.

پنج نمونه بازاریابی محتوا

 

به همان اندازه که محتوا وجود دارد، روش های بازاریابی محتوا هم وجود دارد.

هدف ما در این مقاله این است که بازاریابی محتوا را به شما معرفی کنیم و به شما کمک کنیم مانند یک بازاریاب محتوا فکر کنید تا بتوانید فرصت های اطراف خود را ببینید.در ادامه پنج مثال وجود دارد به ذهن شما کمک می کند تا موضوع را بهتر درک کنید:

· اینفوگرافیک

این ها عموما طولانی هستند، گرافیک های عمودی که شامل آمار، نمودارها، گراف ها و سایر اطلاعات هستند.اگر به دنبال نمونه های بیشتری هستید در اینجا 197 ایتفوگرافی با موضوع بازاریابی محتوا توسط Michael Schmitz، رئیس آزمایشگاه محتوا در Publicis مونیخ، ارائه شده است.ایفوگرافیک می تواند در این زمینه موثر باشد و اگر خوب باشد می توان آن را سال ها در رسانه های اجتماعی منتقل کرد و در وب سایت ها قرار داد.

برای مثال در نمونه خارجی شما می توانید با استخدام پیمانکار در سایتی مانند oDesk، یک اینفوگرافیک حرفه ای طراحی کنید.

جالب است بدانید در خارج از ایران یک طراحی اینفوگرافیک مناسب، معمولا حداقل برای شما 1000 دلار هزینه در پی خواهد داشت، البته این در حالت معمولی است ولی اگر به دنبال استخدام پیمانکار یا آژانس هستید که شامل استراتژی، برنامه ریزی، تحقیق و طراحی است، می تواند تا چندین هزار دلار هزینه در پی داشته باشد.

همچنین موضوع تبلیغ اینفوگرافیگ برای وبلاگ نویسان و رسانه ها نیز وجود دارد و یا می توانید صفحه ای را در Pinterest ایجاد کنید و اینفوگرافیک ها را در موضوع مربوط به شغل خود تنظیم کنید.این نوعی از بازاریابی محتوا است که به جز وقت شما، هزینه دیگری برای شما ندارد، در ضمن این روش برای مایکل هم موثر بود.

برای مطالعه کامل این مطلب و آموزش انواع دیجیتال مارکتینگ روی لینک زیر کلیک کنید ...

https://webdaran.com/what-is-content-marketing/


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: آموزش، آموزش سایت، آموزش طراحی سایت، آموزش طراحی، آموزش ساخت سایت، آموزش دیجیتال مارکتینگ، آموزش بازاریابی، آموزش بازاریابی آنلاین، دیجیتال مارکتینگ، آموزش سئو، آموزش سئو سایت، آموزش بهینه سازی، آموزش بهینه سازی وب سایت، آموزش بهینه سازی موتور های جستجو،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲ مهر ۱۳۹۸ | ۰۹:۲۴:۳۰ | نویسنده : امیر روزی طلب | نظرات (0)نظرات (0)

ویژگی جدید یوتیوب موزیک برای رقابت با اسپاتیفای

در سال ۲۰۱۵ بود که یوتیوب موزیک به عنوان اولین سرویس پخش موسیقی گوگل جهت رقابت با اسپاتیفای و اپل موزیک به صورت رسمی بازطراحی و معرفی شد.

در سال ۲۰۱۸، این پلتفرم پخش موسیقی اعلام کرد که به صورت تدریجی در حال پیشرفت کردن است و تعداد کاربران سرویس‌های پولی او مدام بیشتر می‌شود بنابراین انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک یکی از پیشروهای این صنعت به شمار برود. حالا جدیدترین ویژگی اضافه شده به این نرم‌افزار که Discover Mix نام دارد، به ابزار Discover Weekly اسپاتیفای شبیه است به همین دلیل ممکن است بتواند با رقبای خود رقابت کند.

این قابلیت جدید حاوی ۴۹ لیست از موسیقی‌هاست که هر چهارشنبه آپدیت می‌شود تا بتواند محتواهایی که کاربران بیشتر به آنها علاقه دارند را نشان دهد. طبیعتاً آهنگ‌های جمع‌آوری شده در این فهرست مبتنی بر لایک‌هایی است که افراد انجام می‌دهند بنابراین هر چه بیشتر از اپلیکیشن نامبرده استفاده شود، آلبوم‌های پیشنهادی بهتر خواهند شد.

در حال حاضر این ویژگی هنوز به صورت رسمی منتشر نشده و تنها تعداد کمی از کاربران موفق شده‌اند از آن استفاده کنند. آنها عنوان کرده‌اند که کارایی این قابلیت بسیار بالاست. گفته می‌شود آهنگ‌های پیشنهادی متنوع بوده و با علایق اکثر کاربران همخوانی دارند.

زمانی که این قابلیت رسماً عرضه شد، شما می‌توانید آن را در بخش Mixed for you مشاهده کنید. اگرچه این گزینه بعید است بتواند یک چالش جدی برای اپل موزیک یا اسپاتیفای باشد ولی مطمئناً می‌تواند به رشد ادامه‌دار گوگل موزیک کمک کند.

منبع : https://www.youtube.com/musicpremium


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: اخبار، اخبار گیم، اخبار تکنولوژی، تازه های دیجیتال، گیم، تکنولوژی، تازه های تکنولوژی، بازی جدید، تکنولوژی جدید، بازی، بازی جدید، اخبار بازی،


ادامه مطلب
تاریخ : ۱ مهر ۱۳۹۸ | ۰۶:۵۸:۱۲ | نویسنده : امیر روزی طلب | نظرات (0)نظرات (0)

امکان دسترسی به اسپاتیفای بدون تغییر IP برای کاربران ایرانی فراهم شد

بر اساس گزارش تعدادی از کاربران، امکان دسترسی به اسپاتیفای بدون تغییر IP امکان پذیر شده است. در رابطه با رفع تحریم ایران از سوی این سرویس اطلاعاتی منتشر نشده است.


به نظر می رسد اسپاتیفای تحریم های ایران را برداشته است. تعدادی از کاربران این سرویس پخش موسیقی محبوب اعلام کرده اند که بدون تغییر IP می توانند از آن استفاده کنند. در گذشته کاربران در ایران برای استفاده از این سرویس مجبور به تغییر IP خود بودند. اسپاتیفای IPهای ایران را بسته بود که این موضوع، تغییر IP توسط کاربران ایرانی را در پی داشت.

در حال حاضر این سرویس پخش موسیقی در رابطه با رفع تحریم های ایران اطلاعاتی منتشر نکرده است. این احتمال وجود دارد که چنین موضوعی به صورت اتفاقی رخ داده باشد. در گذشته نیز شاهد چنین مواردی بودیم و کاربران برای مدت زمان محدودی قادر به دسترسی به برخی سرویس های مخصوص بودند. باید دید Spotify چه برنامه ای برای کاربران ایرانی در نظر دارد.

منبع : https://www.spotify.com/uk/


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: اخبار، اخبار گیم، اخبار تکنولوژی، تازه های دیجیتال، گیم، تکنولوژی، تازه های تکنولوژی، بازی جدید، تکنولوژی جدید، بازی، بازی جدید، اخبار بازی،


ادامه مطلب
تاریخ : ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۸:۵۹:۰۰ | نویسنده : امیر روزی طلب | نظرات (0)نظرات (0)

بازاریابی درون گرا یا بازاریابی ربایشی یا جاذبه ایی چیست؟

بازاریابی درون گرا یا بازاریابی جاذبه ایی چیست؟همانطور که می دانید بازاریابی درون گرا شاخه ای از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال است.اصطلاح بازاریابی درونگرا یا بازاریابی جاذبه‌ای یا Inbound Marketing یکی از اصطلاحات در بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ است.

تعریف بازاریابی درونگرا یا Inbound Marketing چیست؟

بازاریابی درونگرا شکلی از بازاریابی است که در آن گفتگوی مخاطب با کسب و کار یا برند، از طرف مخاطب آغاز می‌شود.
اگر مجموعه‌ فعالیت‌های شما به شکلی باشد که نخستین بار مشتری احساس کند که به سراغ شما آمده و شما به سمت او نرفته باشید ، بازاریابی شما از جنس درونگرا یا جاذبه‌ای است.
به عنوان مثال وقتی که مخاطب شما برای پاسخ به نیاز خود در شبکه های اجتماعی سوال خود را جستجو می کند و به شما می رسد، یا هنگامی که مخاطب شما توسط گوگل یا سایر موتورهای جستجو مانند داک داک گو به دنبال پاسخ خود می گردد و به سایت شما می رسد، نحوه ارتباط با شما از طریق بازاریابی دیجیتالی درون گرا بوده.

مهم است بدانیم که اصطلاح بازاریابی درونگرا یا Inbound Marketing نخستین بار در سال ۲۰۰۵ توسط برایان هالیگان (بنیان‌گذار و مدیرعامل سایت HubSpot) به کار برده شد.
او معتقد بود که بازاریابی درونگرا می‌تواند برای دو گروه از کسب و کارها مناسب باشد:
کسب و کارهای کوچک با درآمدهای بزرگ
شرکت های دانش بنیان

بازاریابی برون گرا یا outbound marketing چیست؟

 


بر خلاف بازاریابی درون گرا، بازاریابی برون گرا به روش های بازاریابی سنتی گفته می‌شود که این روش ها شامل تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، تبلیغات بروشور، تلفنی و .. است.در این روش ها، ابزارهای مدیا که برای انبوه افراد جامعه مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده می شود تا شاید در بین آن ها افراد علاقمند این تبلیغ را ببیند.
در این نوع بازاریابی اگر بتواند موثر باشد باعث شناخته شدن عمومی برند می شود.همچنین این نوع بازاریابی برای افرادی که کمتر با تکنولوژی سرکار دارند مناسب تر است.
تفاوت بازاریابی درونگرا و برون گرا

در بازاریابی برون گرا صاحب کالا در تلاش است از طریق ایجاد محتوای جذاب، توجه مخاطب خود را جلب کند که این روش از بهترین روش های تبدیل کاربر به مشتری است.این امر در بازاریابی درون گرا با استفاده از وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی، ایمیل های خبرنامه و موارد دیگر که مردم مایل به خواندن آن ها هستند انجام می شود.از روش های بازاریابی ربایشی یا درون گرا می توان به وبلاگ نویسی، تهیه اینفوگرافیک، ایمیل مارکتینگ، ویدئو پادکس، کتاب الکترونیک، خبرنامه های الکترونیکی، شبکه های اجتماعی و…. اشاره کرد.

در بازاریابی درون گرا بر خلاف بازاریابی برون گرا، برای پیدا کردن، جلب رضایت و توجه مشتری، نیاز به انرژی زیادی نیست.در تهیه استراتژی بازاریابی جاذبه ایی یا ربایشی می‌توانید با تمرکز به مشکلات و نیازهای مشتریان به آن ها دید مناسبی از محصول خود بدهید و ضمن معرفی خود و کسب اعتماد، آن ها را تشویق به خرید کنید.
نکته دیگری که در تفاوت این دو وجود دارد در روش‌های بازاریابی برون گرا است.در بازاریابی برون گرا با اینکه مخاطب خود به سمت شما نیامده ولی تبلیغات شما ممکن است آزاردهنده باشد، مثلاً ممکن است هنگامی که تبلیغات تلفنی دارید تماس های آزار دهنده را برای آن ها داشته باشید که این خود یک نوع ضد تبلیغ است.

مزیت های بازاریابی درون گرا یا ربایشی.....

برای مطالعه کامل این نوع از دیجیتال مارکتینگ حتما روی لینک زیر کلیک کنید..

https://webdaran.com/what-is-inbound-marketing/


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: آموزش، آموزش سایت، آموزش طراحی سایت، آموزش طراحی، آموزش ساخت سایت، آموزش دیجیتال مارکتینگ، آموزش بازاریابی، آموزش بازاریابی آنلاین، دیجیتال مارکتینگ، آموزش سئو، آموزش سئو سایت، آموزش بهینه سازی، آموزش بهینه سازی وب سایت، آموزش بهینه سازی موتور های جستجو،


ادامه مطلب
تاریخ : ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۸:۲۵:۱۷ | نویسنده : امیر روزی طلب | نظرات (0)نظرات (0)

آپدیت iOS 13 منتشر شد؛ حالت تاریک بزرگ‌ترین ویژگی جدید

آپدیت iOS 13 منتشر شده و از هم اکنون برای آیفون هایی که در ادامه لیست آنها را ملاحظه می کنید قابل دانلود کردن است.

بزرگ ترین ویژگی اضافه شده به نسخه 13، حالت تاریک یا دارک مد (Dark Mode) است که با فعال کردن آن همه بخش ها از جمله iMesغیر مجاز می باشدe, Photos و Settings تاریک می شوند. با فعال کردن دارک مد اپلیکیشن ها نیز به طور اتوماتیک به پوسته تاریک تغییر شکل می دهند. این حالت را برای شب در Control Center می توان فعال کرد.

دومین ویژگی جالب توجه افزوده شدن مد سوایپ به صفحه کلید است که می توان به کمک آن با سوایپ کردن کلمات، سریع تر تایپ کرد.

از دیگر تغییراتی که در iOS 13 به چشم می خورند می توان به بهبود اپلیکیشن های مپس، فوتوز و Reminders اشاره کرد. در اپلیکیشن مپس زمان تقریبی رسیدن وسایل نقلیه عمومی به صورت زنده نمایش داده شده و حالتی شبیه Street View گوگل به آن افزوده شده است.

طراحی اپلیکیشن Reminders نیز دگرگون شده و قسمت جدید Today به آن اضافه شده. همچنین ویرایش و کراپ ویدیوها در Photos بهتر انجام می شود.

در نسخه جدید اپلیکیشن های Find My iPhone و Find My Friends در یک اپ واحد به نام Find My جمع آوری شده اند. در اپ Health نیز بخشی مخصوص برای پیش بینی عادت ماهانه خانم ها در نظر گرفته شده است.

لیست دیوایس های سازگار با iOS 13:

iPhone 11
iPhone 11 Pro
iPhone 11 Pro Max
iPhone XS
iPhone XS Max
iPhone XR
iPhone X
iPhone 8
iPhone 8 Plus
iPhone 7
iPhone 7 Plus
iPhone 6S
iPhone 6S Plus
iPhone SE
iPod touch (نسل هفتم)
iOS 13 برای آیفون 6 اس نیز به زودی منتشر خواهد شد.

اپل چهار روز دیگر و در تاریخ 24 سپتامبر (2 مهر ماه) ویرایش 13.1 سیستم عامل iOS را نیز معرفی خواهد کرد که علاوه بر رفع باگ ها، ایجاد شورتکات های اتوماسیون و به اشتراک گذاری زمان تقریبی رسیدن به مقصد (ETA) در اپل مپس را نیز با خود خواهد آورد.

منبع : https://www.techradar.com/uk/news/ios-13-release-date-features-and-everything-you-need-to-know


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: اخبار، اخبار گیم، اخبار تکنولوژی، تازه های دیجیتال، گیم، تکنولوژی، تازه های تکنولوژی، بازی جدید، تکنولوژی جدید، بازی، بازی جدید، اخبار بازی،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۰:۵۲:۴۴ | نویسنده : امیر روزی طلب | نظرات (0)نظرات (0)

حضور بازی The Last of Us Part 2 در رویداد Madrid Games Week 2019 تایید شد

طبق فهرستی که سونی اعلام کرده، بازی The Last of Us Part 2 همراه با چند اثر دیگر از این شرکت، در رویداد هفته‌ی بازی مادرید نمایش‌هایی خواهد داشت.

اگر از دنبال‌کنندگان بازی The Last of Us مخصوصا دومین قسمت از این بازی هستید احتمالا می‌دانید که کمتر از دو هفته‌ی دیگر و به‌مناسبت OutBreak Day (سالگرد روز شیوع ویروس کشنده‌ی جهان بازی) یک رویداد ویژه با محوریت این اثر، با حضور رسانه‌های مختلف برگزار خواهد شد و موارد بیشتری از این بازی بی‌نهایت مورد انتظار را تماشا خواهیم کرد. حالا و در جریان آخرین اخبار بازی، سونی فهرست بازی‌های پلی استیشن 4 حاضر در رویداد Madrid Games Week 2019 را اعلام کرده که در میان آن‌ها، نام ساخته‌ی استودیو ناتی داگ یعنی The Last of Us Part 2 به‌چشم می‌خورد.

اینکه طی روزهای اخیر خبرهای بیشتری از TLOU Part 2 را دریافت می‌کنیم و نمایش‌های بیشتری از بازی درحال تایید شدن است، خبر از این می‌دهد که احتمالا، سونی قصد دارد علاوه بر بازی Death Stranding، روی بازاریابی بازی The Last of Us 2 هم تمرکز داشته باشد. هنوز مشخص نیست که چه محتوایی قرار است از بازی در رویداد نام‌برده نمایش داده شود و باید بیشتر صبر کنیم تا این موضوع مشخص شود اما انتشار اطلاعات جدید از این بازی به‌هر نحو و هر فرمی قطعا برای هواداران و دنبال‌کنندگانش خالی از لطف نخواهد بود.

همراه The Last of Us Part 2، بازی‌های Final Fantasy VII Remake ،Marvel's Iron Man VR ،Predator: Hunting Grounds ،Nioh 2 و Medievil طی رویداد نام‌برده، در غرفه‌ی سونی محتویات جدید خود را نمایش خواهند داد. رویداد هفته‌ی بازی مادرید در تاریخ سوم اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی، پنج‌شنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۸ در مادرید اسپانیا برگزار خواهد شد. هنوز تاریخ انتشار بازی The Last of Us Part 2 مشخص نشده است و بازی در تاریخی نامعلوم راهی پلی استیشن 4 خواهد شد.

منبع : 

https://www.pushsquare.com/news/2019/09/the_last_of_us_2_will_make_an_appearance_at_madrid_games_week_2019


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: اخبار، اخبار گیم، اخبار تکنولوژی، تازه های دیجیتال، گیم، تکنولوژی، تازه های تکنولوژی، بازی جدید، تکنولوژی جدید، بازی، بازی جدید، اخبار بازی،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۰:۵۳:۰۸ | نویسنده : امیر روزی طلب | نظرات (0)نظرات (0)

استراتژی محتوا و راهکارهایی برای طراحی هوشمندانه آن

اگر به‌تازگی وارد حوزه‌ی بازاریابی محتوایی شده‌اید یا مدت‌هاست که از ورود شما به این بازار می‌گذرد، وجود استراتژی محتوا یا بازبینی آن به‌منظور اطمینان از به‌روز، نوآورانه و قدرتمندبودن آن بسیار سودمند خواهد بود. امروزه رقابت در عرصه‌ی بازاریابی محتوایی درمقایسه باقبل، افزایش چشمگیری داشته است.

مؤسسه‌ی بازاریابی محتوایی (Content Marketing Institute) بررسی‌ای انجام داده است که برطبق آن ۷۰ درصد از بازاریابانی که با مدل بنگاه‌به‌بنگاه (B2B) در بازار فعالیت می‌کنند، اظهار داشته‌اند که امسال درمقایسه با سال ۲۰۱۶، محتوای بیشتری تولید کرده‌اند. اولین گام برای پیش‌افتادن در این رقابت، داشتن یک طرح هوشمند و منسجم برای بازاریابی محتوایی است. در این مقاله، علت نیازداشتن به یک طرح بازاریابی محتوایی و گام‌های لازم را برای ایجاد آن بررسی می‌کنیم.

استراتژی محتوا چیست؟
استراتژی محتوا، بخشی از طرح بازاریابی شماست و به معنای مدیریت هرگونه رسانه‌ی نوشتاری و دیداری قابل دانلودی است که دراختیار دارید یا می‌خواهید ایجاد کنید. دقت داشته باشید که اگر علاقه دارید به سایت های برتر مانند ستاره  تبدیل شوید در استراتژی خود بسیار دقت کنید و برای تولید محتوا بایستی به‌خوبی برنامه‌ریزی کنید. زمانی‌که درحال طراحی استراتژی محتوا هستید، باید موارد زیر را درنظر داشته باشید:

1- کسی که محتوا را برایش تولید می‌کنید؛
2- مسئله‌ای که محتوا برای مخاطب، حل می‌کند؛
3- چگونه محتوای منحصربه‌فردی تولید کنید؛
4- قالب‌هایی که شما برای تولید محتوا درنظر می‌گیرید؛
5- کانال‌هایی که برای انتشار محتوا انتخاب می‌کنید؛
6- چگونه تولید و انتشار محتوا را زمان‌بندی و مدیریت خواهید کرد.

هفت‌گام برای طراحی استراتژی محتوا

گام اول: هدف خود را تعریف کنید
هدف شما از طرح بازاریابی محتوایی چیست؟ چرا می‌خواهید تولید محتوا کنید و یک طرح بازاریابی محتوایی بنا کنید؟ پیش‌از اقدام به برنامه‌ریزی، اهداف خود را شناسایی کنید تا بتوانید تشخیص دهید که چه‌چیزی برای استراتژی شما بهتر است.

گام دوم: برروی شخصیت مخاطبان‌تان تحقیق کنید
برای ایجاد یک برنامه‌ی موفق، لازم است به‌خوبی، مخاطب هدف محتوای خود را شناسایی کنید. این موضوع مخصوصا برای کسانی‌که تازه شروع کرده‌اند، بسیار مهم است. شما با شناختن مخاطب هدف می‌توانید محتوای ارزشمندتر و مرتبط‌تری تولید کنید. اگر شما یک بازاریاب باتجربه هستید، ممکن است هدف‌تان تغییر کرده باشد. در همه سایت های مطرح کشور این اصل رعایت می شود اما در طراحی سایت تخصصی باید بسیار روی این اصل دقت کنید چرا که موفقیت شما به آن بستگی دارد . آیا می‌خواهید بازار جدیدی را انتخاب کنید یا اینکه همین بازار هدف فعلی را گسترش دهید؟ آیا می‌خواهید همان مخاطب هدف را حفظ کنید؟ شما بایستی هرسال ازطریق تحقیقات بازار، ویژگی‌های مخاطبان‌تان را مورد بازبینی قرار دهید.

گام سوم: در محتوا بازبینی داشته باشید
بیشتر افراد کارشان را با وبلاگ‌ها آغاز می‌کنند، اما چنانچه شما مایلید انواع دیگری از محتوا را تولید کنید، درباره‌ی آن به‌خوبی فکر کنید. برای مثال اگر شما در سال گذشته، به شکل هفتگی در وبلاگ خود پست می‌گذاشتید، تولید یک کتاب الکترونیکی که تمام پست‌های شما را در یک فایل خلاصه کند، می‌تواند روش جدیدی برای عرضه‌ی اطلاعات درقالب متفاوتی باشد.  باید توجه داشته باشیم که سایت های مطرح کشور مانند جام نیوز از این نوآوری ها استفاده کردند تا خود را برند کنند شما نیز باید خلاقیت داشته باشید .اگر شما مدت‌هاست که در این کسب‌وکار فعالیت می‌کنید، اقدامات خود در بازاریابی محتوایی و نتایج آن را در یک سال گذشته مرور کنید. فکر کنید در سال بعد چه کارهای متفاوتی می‌توانید انجام دهید و همچنین اهداف جدیدی را برای خود ایجاد کنید.

گام چهارم: یک سیستم مدیریت محتوا انتخاب کنید
یک سیستم آماده به کار، برای مدیریت محتوای خود داشته باشید.  امروزه اغلب سایت ها با زبان های مختلف طراحی می شوند اما باید توجه داشت که این طراحی ها بسیار روی سئو سایت شما تاثیر گذار است و اگر از قیمت های سئو اطلاعی ندارید لیستهزینه انجام سئو را مطالعه بفرمایید .چند بخش بسیار مهم این سیستم عبارت‌اند از: تولید محتوا، انتشار محتوا و تحلیل محتوا. برخی از سیستم‌های مدیریت محتوا عبارت‌اند از: غیر مجاز می باشدchedule، WordPress، Joomla، Drupal و …

گام پنجم: برای تولید محتوا ایده‌پردازی کنید

اکنون وقت آن رسیده ایده‌هایی را برای محتوای خود بپرورانید. دراینجا چند ابزار مفید در این زمینه معرفی می‌شوند:

1- HubSpot’s Website Grader: هرگاه بخواهید ببینید با بازاریابی کنونی خود درچه جایگاهی قرار گرفته‌اید، این ابزار بسیار خوب به کمک‌تان خواهد آمد. این ابزار، از امور وبلاگی گرفته تا بازاریابی شبکه های اجتماعی ، حوزه‌های بسیار مهم بازاریابی شما را ارزیابی می‌کند و با ارسال یک گزارش کامل، به شما امکان می‌دهد تا هرکدام از این حوزه‌ها را تقویت کنید. همچنین بااستفاده از این ابزار می‌توانید نسبت به بهبود سئو وبسایت خود و نیز کشف ایده‌های محتوایی جدید اقدام نمایید.
2- HubSpot’s Blog Topic Generator: بااستفاده از این ابزار، می‌توانید برای یک سال تمام، ایده‌هایی برای پست‌های وبسایت خود داشته باشید. نویسندگان سایت ورزش 3 در خاطرات خود استفاده از این ابزار را توصیه می کنند. برای این کار شما بایستی عناوین و عبارات کلی که می‌خواهید درباره‌ی آن بنویسید را در این ابزار تولیدکننده ایده محتوا وارد کنید و آن، همه‌ی کارها را برای‌تان انجام خواهد داد.

گام ششم: انواع محتوایی را که می‌خواهید تولید کنید، انتخاب کنید

شما برای تولید محتوا، گزینه‌های گوناگونی را می‌توانید انتخاب کنید. دراینجا به چند مورد از محبوب‌ترین قالب‌های محتوا و نیز ابزارها و الگوهایی که برای شروع می‌توانید استفاده کنید، اشاره شده است.

۱. پست‌ها
پست‌های وبلاگی یا وبسایتی بایستی به‌طور مرتب منتشر شوند تا بتوانند بازدیدکنندگان جدیدی را جذب نمایند. اگر بخواهیم اغراق نکنیم 90 درصد سئوکاران استفاده از وبلاگ را توصیه می کنند و می توان گفت اغلب سایت ها مانند دیوار از این روش به موفقیت رسیده اند. پست‌ها باید محتوای ارزشمندی برای مخاطبان ایجاد کنند تا آنان برای اشتراک‌گذاشتن مطالب در رسانه‌های اجتماعی و دیگر وبسایت‌ها ترغیب شوند. پیشنهاد می‌شود که پست‌ها بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه باشند، البته اگر مخاطبان‌تان پست‌های کوتاه‌تر یا بلندتر را می‌پسندند، برهمین اساس عمل کنید.

۲. کتاب‌های الکترونیکی
مشتریان بالقوه می‌توانند پس از ارائه اطلاعات تماس‌شان، کتاب‌های الکترونیکی را دانلود کنند. کتاب‌های الکترونیکی درمقایسه با پست‌های وبلاگ، طولانی‌تر و عمیق‌ترند و به دفعات کمتری منتشر می‌شوند. ممکن است بازدیدکنندگان بخواهند پس از خواندن یک پست وبلاگ با وبسایت، اطلاعات تماس خود را برای دریافت یک کتاب الکترونیکی و کسب اطلاعاتی ارزشمندتر و مناسب برای کسب‌وکارشان، وارد کنند.

گام هفتم: محتوای خود را منتشر و مدیریت کنید

بیشتر مردم تنها به ثبت‌کردن تعطیلات عادی چون سال نو و عید شکرگزاری در امور بازاریابی خود بسنده می‌کنند، اما شما نباید خود را تنها به این رویدادهای مهم محدود کنید. چنانچه تعطیلات و رویدادهای خاصی هستند که برای گروهی از مخاطبان‌تان اهمیت دارند، ارزش این را دارد که محتوای مربوطه را در وبلاگ یا شبکه‌ی اجتماعی خود منتشر کنید.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: آموزش، آموزش سایت، آموزش طراحی سایت، آموزش طراحی، آموزش ساخت سایت، آموزش دیجیتال مارکتینگ، آموزش بازاریابی، آموزش بازاریابی آنلاین، دیجیتال مارکتینگ، آموزش سئو، آموزش سئو سایت، آموزش بهینه سازی، آموزش بهینه سازی وب سایت، آموزش بهینه سازی موتور های جستجو،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۸:۴۱:۴۱ | نویسنده : امیر روزی طلب | نظرات (0)نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By blognama.ir:.