بازی «فورتنایت» Fortnite همواره روی اکسباکس، پلیاستیشن ۴، نینتندو سوییچ و حتی آیفون به آسانی اجرا شده است. با این حال نسخهی رایانههای شخصی Fortnite همیشه از دیگر پلتفرمها بهتر بوده و حال اپیک گیمز قصد دارد تا حداقل مشخصات لازم برای اجرای این بازی را بالاتر ببرد.
در پستی در سایت رسمیشان، اپیک گیمز گفت که در حال تغییر گرافیکهایی هستند که بازی فورتنایت پشتیبانی میکند. آنها نوشتهاند:
این موضوع از فصل دهم شروع میشود و گرافیک رایانههای شخصی باید حداقل از DirectX 11 پشتیبانی کنند. با این که پشتیبانی از DirectX 11 همواره در مشخصات موردنیاز سیستم فورتنایت بوده، از بازیکنانی که از سیستمهای ضعیفتر برای بازی استفاده میکردند نیز پشتیبانی میکردیم تا بتوانند به تجربهی بازی بپردازند. گرچه زمانی که فصل دهم بازی شروع شود، فورتنایت دیگر از کارت گرافیکهای قدیمی پشتیبانی نخواهد کرد و این به ما اجازه میدهد تا تمرکز را روی توسعه و آزمایشهای مختلف برای بهینه کردن بازی برای دیگران قرار دهیم.
اکثر بازیکنان رایانههای شخصی از کارت گرافیکهای متوسط و خوب برخوردارند که از DirectX 11 پشتیبانی میکند و این موضوع عدهی کمی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. با این حال کسانی که احساس میکنند سیستمشان برای تجربهی این بازی مناسب نیست میتوانند از نسخهی موبایلی این بازی لذت ببرند.
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
گوگل اخیرا به روز رسانی جدیدی را برای الگوریتم اصلی موتور جستجو ، که در مارس 2019 اجرا شد ، تایید کرد.
از زمان به روز رسانی ، نام آن را فلوریدا 2 نام گذاری کرده اند و برخی از متخصصان SEO همواره آن را بزرگ ترین به روز رسانی گوگل در طی سال های اخیر می دانند.
چرا نام این الگوریتم فلوریدا 2 است؟
اول از همه ، نام به روز رسانی قطعا موجب سردرگمی شده است.
برخی از سئو کاران بر این باور بودند که ممکن است مربوط به ، به روز رسانی الگوریتم فلوریدا باشد که در نوامبر 2003 مطرح شده بود.
اما در واقع این دو اصلا مربوط به هم نیستند !
نام فلوریدا 2 توسط Brett Tabke صاحب وب سایت WebmasterWorld و بنیان گذار و مدیر عامل کنفرانس Pubcon تهیه شده است.
در به روز رسانی سال 2003 ، فلوریدا نام خود را به دست آورد ، زیرا Tabke در حال برگزاری یک کنفرانس Pubcon در فلوریدا ایالات متحده آمریکا بود.
و به روز رسانی ماه مارس 2019 هم این بار تنها یک هفته پس از کنفرانس Pubcon در فلوریدا برگزار شد.
به دلیل همین تشابه مکانی نام فلوریدا 2 برگزیده شد.
به همین سادگی 🙂
پس بار دیگر باید ذکر شود که بین این دو الگوریتم ، هیچ گونه شباهت دیگری وجود ندارد.
موتورهای جستجوگر گوگل به طور مداوم در حال تکامل هستند و نحوه به روز رسانی گوگل از طریق الگوریتم های رتبه بندی موتور های جستجوگر که در سال 2003 (بیش از 15 سال پیش) انجام می شد ، به طور طبیعی با استراتژی های به روز رسانی اخیر گوگل متفاوت است.
به روز رسانی بزرگ هسته ایی چیست؟.......
برای مطالعه ادامه این مطلب حتما روی لینک زیر کلیک کنید....
https://webdaran.com/whats-florida-2-algorithm/
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
در کفنرانس E3 2019 مایکروسافت، این کمپانی اطلاعات تازهای از کنسول بعدی خود که در حال حاضر با نام «ایکس باکس اسکارلت» شناخته میشود منتشر کرد. با توجه به این که فیل اسپنسر مدیر برند ایکس باکس از اعمال تغییرات مهم در این کنسول سخن گفته، سوال اینجاست که اسکارلت چه شکلی خواهد داشت و باید منتظر حضور چه ویژگیهایی در آن باشیم.
در حال حاضر میدانیم که شکل ظاهری این کنسول هنوز به طور کامل نهایی نشده و اسپنسر هم این موضوع را تایید میکند: «زمانی دیگر ما نشان خواهیم داد که این محصول چه شکلی است. به نظر من شکل آن جالب خواهد بود و با یک محصول جدید و جالب طرف هستیم.»
با توجه به کلمه «جدید» میتوان انتظار داشت که ایکس باکس بعدی چهره بهتری نسبت به ایکس باکس وان داشته باشد. مدل اولیهی کنسول فعلی مایکروسافت بیشتر شبیه به دستگاههای پخش ویدیو دهه هشتاد بود و مدل S هم جدا از کمکردن اندازه کنسول، تغییر مهمی در ظاهر آن بهوجود نیاورد. حال و بعد از این که حتی کنسول سونی هم چهره چندان خاصی نسبت به پلی استیشن 3 با ابهت نداشت، به نظر با یک محصول هیجان انگیزتر از قبل طرف باشیم.
مدل ضعیف یا قویتری در کار نیست
از آنجایی که هم مایکروسافت و هم سونی یک مدل قویتر از کنسولهای خود را عرضه کردند و خریداران هم واکنش مثبتی نسبت به این اتفاق نشان دادند، چندان عجیب نیست که مایکروسافت برنامهای برای عرضه یک مدل قوی یا ضعیفتر از ایکس باکس اسکارلت داشته باشد. طی ماههای اخیر هم شایعات مختلفی در همین راستا منتشر شد و حال به نظر میرسد که مایکروسافت به دلایل مختلفی قید پیادهسازی آن را زده است.
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
وب سایت ها در آغاز با کُدهای ساده HTML نوشته میشدند و دنیایی متفاوت با دنیای فعلی داشتند.
نخستین وب سایت در سال ۱۹۹۱ توسط تیم برنرز لی وارد دنیای وب شد و تاکنون تغییر و تحولات بسیاری را به خود دیده است. اما همین وب سایت های ساده و صفحات آن مراحلی را برای طراحی دارند.
طراحی وب؛ مهارت ساخت صفحات وب
طراحی وب به مهارت ساخت و راهاندازی صفحات وب گفته میشود که تیم برنرز لی، مخترع وب، با برپایی یک سایت وب در اوت سال ۱۹۹۱، نام خود را به عنوان نخستین سازندهٔ وب در تاریخ به ثبت رسانید. وی در نخستین وب سایت خود، از اَبَرمتن و پیوندی برای ایمیل (پست الکترونیک) استفاده کرده بود.
در آغاز، وب سایتها با کُدهای ساده HTML نوشته میشدند، گونهای از زبان نشانهگذاری که ساختار سادهای به وب گاهها میداد، شامل سرتیتر و پاراگراف، و توانایی پیوند دادن به آدرسهای دیگر از طریق ابرپیوند. در مقایسه با روشهای دیگر، این راه تازه و متفاوتی بود که کاربران به سادگی میتوانستند با یک مرورگر، صفحههای پیوند خورده را باز کنند.
با پیشرفت وب و هنر طراحی آن، زبان کُدنویسی اش، اَبَرمتن یا اچ تی امال، پیچیدهتر و پرانعطافتر شد.
ابزاری مانند جدولها که بیشتر برای نمایش نمودارهای دادهای بودند، بزودی مورد استفاده نادرست، برای چیدمانهای پنهان در صفحههای وب قرار گرفتند. با پیدایش الگوهای آبشاری وب یا «CSS»، روش نادرست طراحی با جدولهای پنهان در صفحه از گردونه خارج، و به جای آن استفاده مناسب از زبان کمکی «CSS» جایگزین شد.فناوریهای یکپارچهسازی پایگاه داده (Database)، مانند زبانهای کُدنویسی سمت سرور (Server-Side Scripting) مانند CGI، PHP، ASP. NET، ASP، JSP و ColdFusion، و استانداردهای طراحی مدرن با الگوها (CSS)، ساختار وب سایتها را باز هم تغییر داده و آن را پیشرفتهتر کردهاند. امروزه دیگری کمتر سایتی پیدا می شود که حالت قبل را نگه داشته باشد و اغلب سایت های داخلی مثل نی نی سایت و... به طراحی نوین رسیده اند.سایت واکنش گرا یا سایت ریسپانسیو (responsive) سایتی است که با ابعاد و رزولوشن دستگاههای مختلف سازگاری دارد و کاربران بدون توجه به اینکه صفحه نمایش دستگاهشان کوچک باشد.
همچنین با آمدن نگارههای جاندار و فناوریهای پویانمایی به صفحهها، مانند فلَش (Flash)، چهره وب بیشتر از پیش تغییر کرد و توانمندیهای تازه به سازندگان رسانه و طراحهای وب داده شد.
مراحل طراحی سایت به چه صورت است؟
۱) انتخاب و خریداری هاست یا فضای میزبانی وب
هاست یا فضای میزبانی وب، فضایی است بر روی سرویس دهنده اینترنتی که پس از طراحی سایت، صفحات خود را برای اینکه توسط کاربران دیده شود بر روی آن قرار میدهیم. این فضا بسته به نیاز شما از ۱۰MB شروع شده و تا تمامی فضای هارد دیسک یک سرویس دهنده میتواند حجم داشته باشد تا زمانی که فایلهای وب سایت طراحی شده بر روی این فضا قرار نگیرد، دیگران قادر به بازدید از وب سایت شما نیستند. در طراحی سایت برای شرکت ها داشتن یک هاست مناسب با فضای کافی اهمیت دارد تا شما نخواهید هر لحظه هاست خود را جابجا کنید. کیفیت سرویس دهنده اینترنتی بسیار مهم است. شما باید سعی کنید این فضا را از شرکتهای معتبر در ایران و یا شرکتهای بزرگ ارائه دهنده هاست در خارج از کشور، خریداری نمایید.
۲) نام دامنه اینترنتی
دامنه اینترنتی نامی است که با وارد کردن آن در مرورگر وب، وب سایت شما مشاهده میشود.
معمولاً شرکتهایی که خدمات هاست ارائه میدهند همگی دامنه اینترنتی نیز برای شما ثبت میکنند. دامنه اینترنتی را میتوان بصورت یکساله، سه ساله و یا پنج ساله خریداری کرد. داشتن یک نام مناسب کلید اولیه برای موفقیت است دامین زیبا مثل ورزش 3 علاوه بر کوتاه بودن در ذهن کاربران می ماند.
توجه داشته باشید که به دلیل اینکه دامنه اینترنتی برند وب سایت شما محسوب میشود حتماً از شرکتهای معتبر و بزرگ این دامنهها را خریداری کنید.
امروزه کسانی که دامنه خود را توسط افراد غیر معتبر خریداری میکنند معمولاً با رشد و توسعه وب سایت خود با مشکلات بزرگی روبرو میشوند و چه بسا دامنه خود را از دست میدهند.
۳) برنامه ریزی و طراحی وب سایت
پس از تهیه نام دامنه اینترنتی و فضای میزبانی وب، اکنون شما میتوانید برای طراحی سایت خود برنامه ریزی کنید.
البته باید به این سه بخش توجه کنید:
وب سایت شما باید چه بخشهایی داشته باشد؟ مثلاً وب سایت شما باید دارای صفحه اختصاصی محصولات، مقالات، گالری تصاویر و یا از این قبیل موارد باشد. توجه داشته باشید که وقتی که با یک شرکت حرفهای طراحی سایت قرارداد منعقد میکنید، آن شرکت خود باید کسب و کار شما را تحلیل کرده و یک طرح پیشنهادی بر مبنای آن آنالیز به شما ارائه دهد.
معماری وب سایت شما باید چگونه باشد؟ پس از مشخص شدن اینکه وب سایت شما چه بخشهایی باید داشته باشد مهم است که بدانیم صفحات وب سایت ما به چه شکل میبایست در کنار هم قرار گیرند. نحوه مرور در وب سایت ما چگونه خواهد بود و بطور کلی معماری اطلاعات در وب سایت ما باید چگونه است. سعی کنید از هیچ سایتی تقلید نکنید اگر شما بخواهید از سایت نماشا تقلید کنید هیچگاه به آن سطح از موفقیت دست نخواهید یافت.
محتوای صفحات وب سایت: پس از مشخص شدن هر صفحه تهیه محتوای برای هر صفحه بسیار ضروری است. البته اگر با شرکتهای حرفهای در طراحی سایت کار کنید قطعاً این شرکتها تهیه متنهای وب سایت شما را خود بر عهده میگیرند چرا که تهیه این متنها در بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو نقش بسزایی دارند.
۴) طراحی سایت
پس از مرحله تحلیل و آنالیز، نوبت به طراحی وب سایت شما میرسد. مراحل اجرایی طراحی سایت بصورت زیر خواهد بود:
طراحی گرافیکی وب سایت
برنامه نویسی وب سایت
تست و رفع اشکالات احتمالی
وارد کردن محتوی صفحات وب سایت
۵) بارگذاری وب سایت در اینترنت و وب
پس از اینکه وب سایت طراحی شد، فایلهای آن را در فضای اینترنتی (هاست) خریداری شده بارگذاری (Upload) مینمایند. اکنون وب سایت با وارد کردن نام دامنه اینترنتی قابل رویت است. حتما توجه داشته باشید که سایت خود را همیشه در دسترس داشته باشید سایت های موفق مثل بانک ملت باید همیشه در دسترس کاربران باشند وگرنه هیچ کاربری به آنها اعتماد نخواهد کرد.
۶) معرفی و ترویج و تبلیغ وب سایت
یکی از بهترین راههای ترویج و تبلیغ یک وب سایت، بهینه سازی سایت (SEO) و معرفی به موتورهای جستجو از قبیل گوگل است. سئو معمولاً بسیار مشکل، زمانبر و گران است، اما نتایج فوق العادهای دربرخواهد داشت.
۷) نگهداری و توسعه وب سایت
پس از همه این مراحل اینکه بتوان وب سایت را بروز نگه داشت و اطلاعات آن را مرتباً بروز کرد بحث بسیار مهمی است. این اصل در سئو سایت بسیار مهم است و همین سئو باعث می شود که شما در صفحه اول گوگل دیده شوید و در نتیجه کلیک بیشتری دریافت می کنید. بروز نگه داشتن و افزودن مطالب جدید کسب رتبههای بالا در موتورهای جستجو و همچنین افزایش ترافیک وب سایت شما میشود. هرگز این مرحله را نادیده نگیرید.
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
این سیستم، نمایشگر لیزری پرانرژی خودنگهدار است که از زمین روی هواپیماهای جنگی نصب میشود و برای پرتاب یا شلیک چندین موشک به صورت همزمان و در حال پرواز مورد استفاده قرار میگیرد.
نیروی هوایی ارتش ایالات متحده اعلام کرد که به تازگی آزمایش جدیدی را با موفقیت پشت سر گذاشته است. این آزمایش در زمینه لیزر و فناوری مربوط به آن انجام شده است.
این تیم لیزری برای پرتاب چند موشک در هنگام پرواز هواپیما کاربرد دارد و سیستم مورد بحث روی هواپیما سوار میشود و برای حفاظت از دستگاه در برابر حملات مورد استفاده قرار میگیرد. گفتنی است که آغاز به کار پروژه این لیزر، سال 2016 بود.
آزمایشگاه پژوهشی نیروی هوایی آمریکا این آزمایش را در قالب یک عملیات در نیومکزیکو انجام داد.
شایان ذکر است که این آزمایش به تازگی انجام نشده است و تاریخ انجام آن در ماه آوریل ثبت شده است. نامی که برای این سیستم انتخاب شده "SHiELD" است.
"SHiELD" به معنای نمایشگر لیزری پرانرژی خودنگهدار است که از زمین روی هواپیماهای جنگی نصب میشود و برای پرتاب یا شلیک چندین موشک به صورت همزمان و در حال پرواز مورد استفاده قرار میگیرد.
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
امریکن ایرلاینز اینترنت وای فای مبتنی بر ماهواره را به مسافران هواپیماهای باریک پیکر خود ارائه می دهد.
امریکن ایرلاینز از نظر تعداد ناوگان و نیز مسافران بزرگترین خط هوایی جهان به شمار می رود. این شرکت قصد دارد در بیش از 700 هواپیمای باریک پیکر خود اینترنت را از طریق ماهواره ارائه دهد. هواپیماهای شامل این طرح از مدل های بوئینگ 737 و ایرباس A319 و A320 هستند که عمدتاً در مسیرهای داخلی ایالات متحده به کار گرفته می شوند. بسته به مقصد سفر، اینترنت توسط یکی از شرکت های Gogo 2Ku یا ViaSat Ka ارائه می شود. این سیستم در مقایسه با روش های وای فای زمینی قدیمی، سریعتر و مطمئن تر هستند.
تمامی این هواپیماها همچنین امکان نمایش 12 کانال تلویزیونی زنده را روی دستگاه های کاربران فراهم می کنند. قرار است این قابلیت حتی در پروازهای بین المللی هم ارائه شوند؛ قابلیتی که به طور معمول در خطوط بین المللی جایی ندارند. البته باید اشاره کرد که پیش از این هم امریکن ایرلاینز چنین سرویس اینترنتی را در هواپیماهای پهن پیکر خود ارائه داده بود اما تعداد این هواپیماها بسیار کمتر بودند.
در کنار ارائه اینترنت پر سرعت ماهواره ای، امریکن ایرلاینز در آینده پریزهای برق را برای هر یک از صندلی ها در ناوگان اصلی خود و نیز ناوگان منطقه ای با دو کلاس پروازی ارائه خواهد کرد. علاوه بر این قرار است عمده هواپیماهای باریک پیکر این شرکت به نگه دارنده های تبلت مجهز شوند.
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
الگوریتم تطبیق عصبی چه کاری را انجام می دهد؟
گوگل اخیرا یک مقاله پژوهشی را منتشر کرده است که با موفقیت سوالات یا جملات سرچ شده را تنها با استفاده ازعبارت جستجو شده به صفحات وب سایت ها تطبیق می دهد.
در حالی که این الگوریتم ممکن است به طور کامل در حال استفاده نباشد یا شاید به عنوان بخشی از یک گروه از الگوریتم ها استفاده شود ، گوگل آن را به عنوان نمونه ای از این که چگونه یک الگوریتم تطبیق عصبی می تواند عمل کند ، نشان می دهد.
آیا Google از الگوریتم های منتشر شده استفاده می کند؟
گوگل همیشه از الگوریتم هایی که در پتنت ها و مقالات پژوهشی منتشر می شود استفاده نمی کند.
با این حال ، تعداد نامحدودی از الگوریتم های منتشر شده ، در واقع در الگوریتم های جستجوی گوگل استفاده می شود.
همچنین باید بیان شود که گوگل به طور کلی تایید نمی کند که آیا الگوریتم خاصی در حال استفاده است یا خیر.
بحث های تامل برانگیز گوگل در رابطه با الگوریتم هوش مصنوعی
گوگل قبلا به طور کلی در مورد الگوریتم هایی نظیر الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن بحث کرده است.
اما به نظر می رسد این بحث باعث شده که دنی سولیوان به عنوان یک سرنخ از الگوریتم تطبیق عصبی استفاده کند زیرا این الگوریتم توسط دنی سولیوان در حساب توییتریش این گونه بیان شده:
“نحوه جستجو افراد در رابطه سوال خود اغلب از طریق اطلاعاتی است که مردم و دوستانشان در مورد راه حل آن پرسش می گویند.”
همچنین بیان کرده اند که : الگوریتم تطبیق عصبی به مثابه هوش مصنوعی است که باعث می شود عبارات جستجو شده بیشتر به محتوای صفحات بالا آمده مربوط شود.
هوش مصنوعی ، یادگیری عمیق و رتبه بندی صفحات
هوش مصنوعی گوگل به تازگی لینکی به یک مقاله پژوهشی جدید به نام Deign Relevance Ranking داده که در آن میزان ارتباط کلمه یا جمله مورد جستجو با محتوای صفحات نمایش داده شده در گوگل ، منتشر شده بود.
<<؟<<؟<<برای مطالعه کامل درباره این الگوریتم حتما روی لینک زیر کلیک کنید >>؟>>؟>>
https://webdaran.com/whats-neural-matching-algorithm/
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
دانشمندان در جدیدترین بررسیهای خود توانستند بزرگترین مخزن یخ آب در مریخ را کشف کنند. این مخزن در زیر سطح قطب شمال سیاره سرخ قرار دارد که حتی میتوان از آن برای زندگی در مریخ نیز استفاده کرد.
سیاره مریخ دارای شباهتهای متعددی با زمین است که از مهمترین آنها میتوان به برخورداری سیاره سرخ از مخازن یخ آب در زیر سطح این سیاره به خصوص در مناطق قطبی آن اشاره کرد. دانشمندان از مدتها قبل نظریههایی مبنی بر وجود یخچالهایی زیر سطح مریخ را مطرح کرده بودند که بررسیهای جدید به کمک تصاویر ماهوارهای پیشرفته ادعای آنها را به خوبی ثابت میکند. گروهی از محققان بر این باورند که حتی میتوان از این مخازن یخ آب در مریخ برای پروژههای زندگی در سیاره سرخ استفاده کرد.
چگونگی کشف مخزن یخ آب در مریخ
دانشمندان دانشگاه آستین تگزاس و آریزونا با بررسی دقیق لایههای یخ آب زیر کلاهک یخی قطب شمال سیاره سرخ توانستند بزرگترین مخزن یخ آب مریخ را کشف کنند. این محققان با استفاده از دادههای SHARAD، رادار ژرفاسنج سوار بر مدارگرد شناسایی مریخ (MRO) به این کشفیات مهم دست پیدا کردند. گفتنی است امواج رادارهای این تجهیزات توانایی نفوذ به عمق 2.4 کیلومتری سطح مریخ را دارد. بررسیها نشان میدهد در برخی مناطق تا عمق 1.6 کیلومتری زیر سطح قطب شمال لایههای زیادی از شن و یخ وجود دارند و در برخی مناطق دیگر نیز حدود 90 درصد از لایهها دارای آب هستند. محققان معتقدند اگر این مخازن یخ آب مریخ ذوب شوند، سراسر مریخ اقیانوسی با عمق حداقل 1.5 متر به وجود خواهد آمد.
در همین رابطه پژوهشگران دانشگاه جان هاپکینز از چنین اطلاعاتی به نوع دیگری استفاده کردند. در واقع آنها اطلاعات گرانشی را با هدف محدود کردن چگالی سطح زیر کلاهک یخی قطبی مورد استفاده قرار دادند که بررسیهایشان نشان میدهد بیش از 50 درصد از زیر این سطح را لایههای یخ و شن تشکیل دادهاند. محققان در پاسخ به این پرسش که این حجم از آب چگونه در زیر قطب شمال سیاره سرخ قرار گرفتهاند، عنوان میکنند تشکیل چنین مخازنی به دورههای سرمایشی و گرمایش مریخ برمیگردد و یخچالهای مریخ همانند کره زمین به دنبال تغییرات مداری و انحراف محوری تشکیل شدهاند.
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
آیا به هنگام پرواز در هوای طوفانی، رعد و برق خطری برای هواپیما ایجاد میکند؟
همه ما، هر از چند گاهی تصاویری را از هواپیماهایی که توسط صاعقه مورد اصابت قرار گرفتهاند، در اینترنت میبینیم. احتمالا بعضی از این تصاویر بسیار مهیج و فوقالعاده هستند، ولی نیازی نیست بترسید... برخورد با صاعقه در هر پروازی رخ نمیدهد، ولی این پدیده غیرمعمول هم نیست. آمارهای استاندارد صنعتی حاکی از این هستند که هر هواپیما بهطور میانگین هر دو سال یکبار یا کمی بیشتر مورد اصابت صاعقه قرار میگیرد.
خبر خوب این است که تمام هواپیماها با استفاده از سطح بالایی از علم، بهگونهای مهندسی شدهاند که هم در جریان اصابت صاعقه و هم پس از آن، کاملا خوب عمل کنند و شما را نیز درنهایت ایمنی به مقصدتان برسانند.
البته شاید صاعقه مد نظر ما به اندازه صاعقهای که در فیلم تخیلی «بازگشت به آینده» (Back to the future) لازم بود تا توان ۱.۲۱ گیگاواتی لازم برای به راه انداختن ساعت زمان استفاده شده در آن فیلم را تأمین کند، ارزش فیلمسازی نداشته باشد؛ ولی باز هم موضوع جالبی است!
هواپیماهای قدیمی که از فلز ساخته میشدند، در اصل قفسهای فارادی بزرگی بودند. برای درک مفهوم قفس فارادی (Faraday cage) باید کلاس فیزیک مدرسهتان را به خاطر بیاورید! در حقیقت، با وجود فلز روی بدنه خارجی که با یک ماده شبکهبندی شده مهندسی درون پوسته تقویت میشود، صاعقه بدون هیچگونه آسیبی، از اطراف هواپیما عبور میکند و مسیر الکتریکی شده خودش را ادامه میدهد.
قاعدهای مشابه در مورد خودرو نیز وجود دارد. اگر شما ساکن منطقهای باشید که مستعد صاعقه باشد، احتمالا به شنیدن این مطلب عادت کردهاید که در جریان وقوع صاعقه، درون خودرو یکی از امنترین جاها برای در امان ماندن از برخورد صاعقه است. در اطراف بخشهای حساس یک هواپیما همچون محفظه سوخت و قسمتهای برقی، قرار دادن حفاظ و پوشش میتواند یک لایه حفاظتی اضافه ایجاد کند.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید طبق ادعای سرویس ملی هواشناسی آمریکا، دمای یک صاعقه ناگهانی همراهبا تندر نزدیک به ۳۰ هزار درجه سانتیگراد است که بدون شک بسیار دمای بالایی است!
اما شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که هواپیماهای جدیدی که از مواد کامپوزیتی سبک وزن غیرفلزی ساخته میشوند، چگونه صاعقه را هدایت میکنند؟ سؤال خوبی است. باید بگوییم که برای مثال، هواپیمای «بویینگ ۷۸۷» (Boeing 787) از پلاستیک تقویت شده فیبر کربن بهره میبرد. بنابراین، سازندگان هواپیما از یک فویل مخصوص استفاده میکنند تا تاثیر قفس فارادی را بازگردانند.
این فویل در اصطلاح فنی با نام فویل فلزی توسعه یافته رسانای جریان برق، شناخته میشود. این فویل یکی از اجزای لایهبندی ساندویچی مواد است که پوسته خارجی هواپیما را تشکیل میدهند. این پوسته شامل کامپوزیت، فویل و همچنین لایههایی است که فویل فلزی را از رطوبت و خوردگی ناشی از آن محافظت میکنند.
این عوامل باعث میشوند که دقیقا مشابه با هواپیمایی که چهارچوب فلزی دارد، در این هواپیماها نیز صاعقه به سرعت از میان لوله پوشانده شده از فویل و همچنین در امتداد بالها حرکت و هواپیما را ترک کند.
منبع : https://www.zoomit.ir/2019/6/13/336942/planes-thunderstorms-danger/
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
در سالهای اخیر اکثر شرکتها و مهندسان در تلاش بودهاند دستگاههایی بسازند که انسان را به بعد دیگری برده و باعث سرگرمی و هیجان کاربر شوند و در عین حال این کار در راستای اهداف برندشان باشد.
این مسیری است که بارها توسط افراد مختلف طی شده، اما دلیل اینکه در سالهای اخیر واقعیت مجازی انقدر رواج پیدا کرده، ممکن است به خاطر بازیهای کامپیوتری و کنسولهای بازی و کاربران آنها باشد که همواره به دنبال تجربههای جدیدتر و واقعیتر هستند. حال سؤال این است که با گسترش تکنولوژیهای واقعیت مجازی آیا این ویژگی وارد صنعت طراحی سایت هم خواهد شد؟
کاربرد واقعیت مجازی در وب
بسیاری از شرکتهای بزرگ به دنبال واقعیت مجازی نیستند و استفاده از این تکنولوژی برای آنها سود مستقیم و مشخصی نخواهد داشت. ولی در طرفی دیگر افرادی هستند که در شرکتهای بزرگ کار میکنند و به تأثیر واقعیت مجازی و کاربردی بودن آن در وب و طراحی وب سایتها اعتقاد دارند. برای مثال، Brandon Jones مهندسی در شرکت گوگل که واقعیت مجازی را در یکی از پروژهها در کروم پیاده سازی کرد یا یک تیم کوچک در شرکت موزیلا به مدیریت Josh Carpenter که در حال پیاده سازی واقعیت مجازی روی فایرفاکس هستند، از جمله این افراد به شمار میروند یا آپارات ایرانی ها که با افزودن این قابلیت می تواند بمب بزرگی را در ایران بترکاند.
پروژههایی مثل AltspaceVR یا Beebola وجود دارند که امکان تجربه واقعیت مجازی را به صورت عمومی و در مرورگر کاربر یا در پلت فرمهایی مثل Vizor فراهم میکنند. در پلت فرم Vizor حتی میتوانید محتوای واقعیت مجازی برای وب ایجاد کنید بدون نیاز به اینکه یک برنامه نویس حرفهای باشید. امروز در طراحی سایت اینترنتی تلاش می شود تا بتوان این قابلیت را به سایت های معمولی افزود .همچنین اپلیکیشنهایی برای موبایل وجود دارد که با استفاده از آنها به همراه عینکهای واقعیت مجازی میتوانید تماسهای تلفنی به صورت واقعیت مجازی داشته باشید و احساس کنید که در کنار عزیزانتان هستید.
چرا واقعیت مجازی در دنیای وب و طراحی وب سایت در حال رواج است؟
زیرا وب و اینترنت یک محیط باز است که از هر دستگاهی قابل دسترسی است و همچنین کاربران اینترنت روز به روز به دنبال سرعت بیشتر و رسیدن به خواسته خود به صورت هر چه سریعتر هستند. سایت های بسیاری در زمینه افزایش بازدید خود تلاش می کنند تا آنرا بهبود ببخشند مثلا سایت آپارات به دنبال این موضوع برای افزایش بیش از پیش بازدید های خود است.
از آنجا که فضای وب یک فضای باز با قابلیت دسترسی بالا از طریق انواع دستگاهها است، کاربران آن بسیار بیشتر از سایر امکانات و دستگاهها و فضاهای حوزه تکنولوژیهای نوین است. طبیعتا مخاطبان دنیای وب نیز از پیشرفتها و تنوعاتی که در این فضا رخ میدهد استقبال میکنند و در عین حال از یکنواختی و عدم پیشرفت آن و مواجهه با محتوا و آیتمهای تکراری در وب سایتها و وب اپلیکیشنها خسته میشوند. ورود تکنولوژی واقعیت مجازی به دنیای وب و تولید محتوا توسط آن میتواند یک تحول عظیم و یک پیشرفت و تنوع چشمگیر و جالب و هیجانانگیز برای کاربران این تکنولوژی و سرویس باشد. در ذهن خود تصور کنید سایت هایی همچون دیجی کالا با این قابلیت باشند شما می توانید قبل از خرید کالا محصول را از هر نظر چک کنید و با خیال راحت خرید خود را انجام دهید. همچنین واقعیت مجازی وب میتواند فضای رقابتی تجارت الکترونیک را دو چندان کند.
حال ترجیح با شماست! میتوانید روی بخش کوچکی از کاربران تمرکز کنید که حاضرند برای داشتن تجربه بهتر و جدیدتر هر هزینهای را بپردازند یا گروه عمده کاربران را در نظر بگیرید که به دنبال تکنولوژیهای جدید نیستند و هزینهای هم برای آن پرداخت نمیکنند.
آینده قابل پیشبینی نیست ممکن است روزی برسد که اکثر طراحی سایت های فروشگاهی از واقعیت مجازی استفاده کنند و کاربران تجربه کاملاً متفاوتی از وب داشته باشند.
موضوعات مرتبط:
برچسبها: