دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

نهایت استفاده از رپورتاژ آگهی برای افزایش بازدید

همین چند سال اخیر بود که تبلیغات بنری ، برو بیایی برای خود در دنیای اینترنت به راه انداخته بود درست قبل از آنکه پدیده “کوری بنری” گریبان گیر بازرایابی و تبلیغات اینترنتی شود .

هرچه زمان گذشت ، بی توجهی مخاطب به تبلیغات گران قیمت بنری ، بیشتر هویدا شد. این پدیده تا آنجا پیشروی کرد که بازده تبلیغات بنری تقریبا به صفر رسید . شاید فکر کنید این ته خط بازاریابی اینترنتی به حساب می آید اما رپورتاژ آگهی ها مانند فرشته نجات به داد بازاریابی و تبلیغات مجازی شتافتند .

ماجرای تبلیغات بنری در اینترنت را می توان یک تراژدی غم انگیز نام برد ؛ همه چیز داشت خوب پیش می رفت تا پای کوری بنری به دنیای تبلیغات و بازریابی باز شد! کاربران اینترنت به نقطه ای رسیدند که ناخواسته تبلیغات بنری را نمی دیدند و هزینه های هنگفت صاحبان کسب و کار را به همین راحتی تار و مار میکردند.
البته اوضاع به همین شکل باقی نماند و رپورتاژ آگهی ها با قواعدی استاندارد و بازده ضمانت شده مثل فرشته نجات به کمک دنیای بازاریابی آمدند .

متاسفانه آنچه از شواهد امر مشخص است این است که دوران حکمرانی “تبلیغات بنری” سرآمده و مخاطبان باهوش این دوره و زمانه حتی به اندازه نیم نگاهی برای تبلیغات بنری وقت نمی گذارند .

اما قسمت مهیج ماجرا این جاست که رپورتاژ آگهی یک تنه هم بر “کوری بنری” و هم بر “تبلیغ گریزی” حریف است . فیدبک کاربران اینترنتی نشان میدهد که بازاریابی به روش رپورتاژ آگهی حسابی به مذاقشان خوش آمده و از آن استقبال می کنند . اغلب سایت های ایران مثل سنجش با قرار دادن رپورتاز در سایت های دیگر به موفقیت رسیدند. البته منکر این موضوع نمی شویم که مخاطبان و کاربران تنها 50 درصد ماجرا هستند و 50 درصد الباقی مربوط به عکس العمل گوگل است که در ادامه حسابی آن را بررسی می کنیم .

این را بدانید که مخاطبان امروزه مطالعه یک محتوای مفید و جامع را نسبت به متن های تبلیغاتی که به جز اغراق و بزرگنمایی چیزی در آن به چشم نمیخورد ارجح می دانند؛

ردپای رپورتاژ آگهی در بهبود سئو :
حالا که رابطه رپورتاژ آگهی و مخاطب به طور کامل بررسی شد نوبت به ارتباط گوگل و رپورتاژ آگهی می رسد . باید این موضوع را بدانید که رپورتاژ آگهی تاثیر مستقیم بر روی افزایش ترافیک سایت دارد .توضیح این تیتر با طرح یک سوال آغاز می کنیم ! چقدر با تاثیر لینک سازی در حوزه سئو آشنایی دارید ؟ اگر بخواهیم لینک سازی را به صورت مختصر و مفید تعریف کنیم ،

لینک سازی باعث تقویت قدرت دامنه و افزایش رتبه سایت در گوگل می شود .

اما رپورتاژ آگهی در این میان چه نقشی دارد ؟ رپورتاژ آگهی بهترین نوع از لینک سازی به حساب می آید که نیم خط بالا را برای کسب و کار شما به ارمغان خواهد آورد .

پس گوگل با رپورتاژ آگهی رابطه مسالمت آمیزی دارد ؟

پاسخ این وسال بی برو گرد مثبت است اما برای روشن شدن ماجرا این مثال را در نظر بگیرید .
فرض کنید قرار است یک دندانپزشک متبحر را از بین صدها پزشک متخصص در این زمینه انتخاب کنید و دندان های نازنینتان به دست های او بسپارید . در لحظه اول بدون اطلاعات زمینه ای قبلی ، کار بسیار سختی است ، شمایید و یک لیتس بلند بالا از صدها پزشک که همگی از لحاظ تخصص و مدرک پزشکی در یک رده قرار دارند ولی تجربه و تبحر آنها در کارشان زمین تا آسمان تفاوت دارد .

اولین جرقه ای که در ذهنتان زده می شود چیست ؟ بی شک تحقیق و پرس و جو را آغاز می کنید و در نهایت بیمار پزشکی می شوید که افراد مطمئن و سرشناس اطرافتان آن را معرفی و پیشنهاد داده اند .
تکنیک گوگل هم برای کشف وبسایت های کار درست دقیقا به همین صورت است . اگر سایتی توسط سایت معتبر دیگر تایید و معرفی شده باشد ، گوگل مبنا را بر این قرار میدهد که آن سایت معتبر ضمانت سایت معرفی شده را کرده است . سایت هایی مثل ایسنا نزد گوگل اعتبار دارند و شما می توانید از اعتبار آنها استفاده کنید. اگر بخواهیم به زبان گوگل معرفی شدن را تعریف می کنیم می شود : بک لینک !

وقتی سایت شما از یک سایت معتبر بک لینک دریافت کند ، نظر مثبت ربات های گوگل به سایت شما جلب می شود و از نظر گوگل اعتبار سایتتان بالا رفته و با احتمال بیشتری به صدرنشینی نتایج گوگل نزدیک می شوید .

واقعا نظر گوگل در رابطه با رپورتاژ آگهی چیست ؟
گر صبر کنی ز غوره حلوا سازم ! هنوز برای قضاوت زود است اما همین قدر بدانید که رپورتاژ زمانی باعث پیشرفت سایت شما می شود که اصولی و قاعده مند پیاده سازی شود در غیر این صورت سخت گیری گوگل در برخورد با تخلف های صورت گرفته در رپورتاژ آگهی ردخور ندارد . در همین راستا به اولین چیزی که نیاز دارید یک نویسنده متبحر و کار بلد است . به شما پیشنهاد می کنیم اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید هیچگاه این امر را به صورت شخصی انجام ندهید چون همانطور که رپورتاژ آگهی مفید است در صورت هرگونه اشتباهی شما را نابود می کند اگر در این زمینه نیاز به کمک داشتید این لینک https://webdaran.com/send-requset-form/ به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.
از این اطلاعیه گوگل غافل نمانید که اعلام کرده که با پست های تبلیغاتی که خارج از روند اصولی قصد ایجاد روند صعودی غیر استاندارد و ناحق در نتایج جست و جو را دارد حسابی برخورد می کند . این موضوع از سال 2009 مطرح شده است و روز به روز جدی تر اجرا گشته است . با تمام این اوصاف :

به رپورتاژ آگهی اعتماد کنیم یا نه ؟

تا زمانی که خط قرمز های گوگل را زیر پا نگذارید ، گوگل از گل نازکتر به شما نخواهد گفت ! خوشبختانه با وجود تمام پیشرفت های حیرت انگیز الگوریتم گوگل ، هنوز هم تشخیص یک پست رپورتاژ آگهی بین صدها پست یک سایت معتبر که بدرستی اجرا شده برای گوگل محال است! در واقع رپورتاژ آگهی (البته از نوع اصولی) هیچ تناقضی با قوانین مشتری مدارانه گوگل ندارد . واقعیت این است که گوگل روی حق و حقوق کاربران خود کمی سخت گیر است اما میتوانید با کمی تلاش دل این ربات هوشمند را به دست بیاورید .

خود را برای یک نبرد زود هنگام آماده کنید . اگر سایت تازه تاسیسی دارید ، بهتر است هرچه زودتر برای خود یک رپورتاژ آگهی درست و حسابی در یک وبسایت اسم و رسم دار دست و پا کنید . اگر سن وبسایت شما بالا برود بدون آنکه بک لینکی دریافت کنید ، سپس در یک حرکت ناگهانی تصمیم بگیرید که ناخونکی به تبلیغات رپورتاژی بزنید و از ده ها سایت بک لینک دریافت کنید اینجاست که خشم گوگل دامن گیرتان می شود و با شما مثل یک سایت متخلف و متقلب برخورد میکند. در این شرایط باید بترسید از خشم گوگل !

گوگل را دست کم نگیرید !

خوشبختانه یا متاسفانه گوگل مو را از ماست میکشد! کافیست یک حرکت غیرعادی از شما سر بزند تا در سریعترین زمان ممکن دستتان برای این موتور جست و جو رو شود . باید بدانید که سایت های معتبر مثل ورزش 3 با تلاش های سالیانه به چنین جایگاهی دست یافتند. اگر سایت شما مدت ها فعالیت داشته باشد بدون آنکه لینکی دریافت کند اما به صورت ناگهانی از ده سایت معتبر بک لینک دریافت کند ، گوگل متوجه تبلیغاتی بودن این بک لینک ها و استراتژی تقلب محور سایت شما خواهد شد

با گوگل صلح کنید

اگر استراتژی درستی را پیش بگیرید و سایتتان را در برهه زمانی اندک مورد هجوم بک لینک های سایت های مختلف قرار ندهید تاثیر معجزه آسای رپورتاژ آگهی را در افزایش بازدید و قدرت دامنه خود خواهید دید .

رپورتاژ آگهی اول یک مقاله است ، بعد یک روش بازاریابی :

رپورتاژ آگهی یک مقاله است که محتوای تبلیغاتی دارد بی آنکه مخاطب را درگیر جوسازی های تبلیغاتی کند که پیاده سازی آن تنها از دست یک نویسنده ماهر و با تجربه بر می آید. این را بدانید که مخاطبان امروزه به شذت از تبلیغات متنفرند و سایه آن را با تیر میزنند.اصلا از خود شما میپرسم ، مخاطب حرف شما را با استراتژی بی طرفی راحت تر میپذیرد یا با لحن تبلیغاتی تند و تیز ؟ قطعا یک حرف بی طرف بیشتر به دل مخاطب می نشیند .

هرچه جلوتر برویم ، متوجه می شوید با یک رپورتاژ آگهی چه ها که نمیتوان کرد. کمی مطالعه کنید و سعی کنید با کمک تکنیک های نوشتاری ابتدا حس نیاز مخاطب را تحریک کرده و در ادامه به مرور ( و نه ناگهانی) کسب و کار و خدماتتان را به او معرفی کنید . این اصول به درستی در سایت خبرنگاران جوان رعایت شده است . باز هم تاکید می کنیم ، معرفی کنید تبلیغ نکنید. لازم نیست سیر تا پیاز کم و کاستی های کسب و کارتان را به سمع و نظر خواننده برسانید اما در مورد نقاط قوت خود نیز اغراق نکنید. درواقع خواننده یک رپورتاژ آگهی بی آنکه متوجه شود در راستای هدف تبلیغاتی شما قرار میگیرد . رپورتاژ آگهی قبل از هرچیز محتوایی مفید را در اختیار خواننده قرار می دهد که تبلیغات بخش نامحسوس از متن آن است . که آن هم به هنر نویسنده بستگی دارد که چقدر هوشمندانه و هنرمندانه آن را در متن بگنجاند بی آنکه مخاطب از هف تبلیغاتی متن برنجد یا ناراحت شود.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: آموزش، آموزش سایت، آموزش طراحی سایت، آموزش طراحی، آموزش ساخت سایت، آموزش دیجیتال مارکتینگ، آموزش بازاریابی، آموزش بازاریابی آنلاین، دیجیتال مارکتینگ، آموزش سئو، آموزش سئو سایت، آموزش بهینه سازی، آموزش بهینه سازی وب سایت، آموزش بهینه سازی موتور های جستجو،


تاریخ : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۸:۲۸:۰۰ | نویسنده : امیر روزی طلب | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By blognama.ir:.