بازاریابی درون گرا یا بازاریابی جاذبه ایی چیست؟همانطور که می دانید بازاریابی درون گرا شاخه ای از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال است.اصطلاح بازاریابی درونگرا یا بازاریابی جاذبهای یا Inbound Marketing یکی از اصطلاحات در بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ است.
تعریف بازاریابی درونگرا یا Inbound Marketing چیست؟
بازاریابی درونگرا شکلی از بازاریابی است که در آن گفتگوی مخاطب با کسب و کار یا برند، از طرف مخاطب آغاز میشود.
اگر مجموعه فعالیتهای شما به شکلی باشد که نخستین بار مشتری احساس کند که به سراغ شما آمده و شما به سمت او نرفته باشید ، بازاریابی شما از جنس درونگرا یا جاذبهای است.
به عنوان مثال وقتی که مخاطب شما برای پاسخ به نیاز خود در شبکه های اجتماعی سوال خود را جستجو می کند و به شما می رسد، یا هنگامی که مخاطب شما توسط گوگل یا سایر موتورهای جستجو مانند داک داک گو به دنبال پاسخ خود می گردد و به سایت شما می رسد، نحوه ارتباط با شما از طریق بازاریابی دیجیتالی درون گرا بوده.
مهم است بدانیم که اصطلاح بازاریابی درونگرا یا Inbound Marketing نخستین بار در سال ۲۰۰۵ توسط برایان هالیگان (بنیانگذار و مدیرعامل سایت HubSpot) به کار برده شد.
او معتقد بود که بازاریابی درونگرا میتواند برای دو گروه از کسب و کارها مناسب باشد:
کسب و کارهای کوچک با درآمدهای بزرگ
شرکت های دانش بنیان
بازاریابی برون گرا یا outbound marketing چیست؟
بر خلاف بازاریابی درون گرا، بازاریابی برون گرا به روش های بازاریابی سنتی گفته میشود که این روش ها شامل تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، تبلیغات بروشور، تلفنی و .. است.در این روش ها، ابزارهای مدیا که برای انبوه افراد جامعه مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده می شود تا شاید در بین آن ها افراد علاقمند این تبلیغ را ببیند.
در این نوع بازاریابی اگر بتواند موثر باشد باعث شناخته شدن عمومی برند می شود.همچنین این نوع بازاریابی برای افرادی که کمتر با تکنولوژی سرکار دارند مناسب تر است.
تفاوت بازاریابی درونگرا و برون گرا
در بازاریابی برون گرا صاحب کالا در تلاش است از طریق ایجاد محتوای جذاب، توجه مخاطب خود را جلب کند که این روش از بهترین روش های تبدیل کاربر به مشتری است.این امر در بازاریابی درون گرا با استفاده از وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی، ایمیل های خبرنامه و موارد دیگر که مردم مایل به خواندن آن ها هستند انجام می شود.از روش های بازاریابی ربایشی یا درون گرا می توان به وبلاگ نویسی، تهیه اینفوگرافیک، ایمیل مارکتینگ، ویدئو پادکس، کتاب الکترونیک، خبرنامه های الکترونیکی، شبکه های اجتماعی و…. اشاره کرد.
در بازاریابی درون گرا بر خلاف بازاریابی برون گرا، برای پیدا کردن، جلب رضایت و توجه مشتری، نیاز به انرژی زیادی نیست.در تهیه استراتژی بازاریابی جاذبه ایی یا ربایشی میتوانید با تمرکز به مشکلات و نیازهای مشتریان به آن ها دید مناسبی از محصول خود بدهید و ضمن معرفی خود و کسب اعتماد، آن ها را تشویق به خرید کنید.
نکته دیگری که در تفاوت این دو وجود دارد در روشهای بازاریابی برون گرا است.در بازاریابی برون گرا با اینکه مخاطب خود به سمت شما نیامده ولی تبلیغات شما ممکن است آزاردهنده باشد، مثلاً ممکن است هنگامی که تبلیغات تلفنی دارید تماس های آزار دهنده را برای آن ها داشته باشید که این خود یک نوع ضد تبلیغ است.
مزیت های بازاریابی درون گرا یا ربایشی.....
برای مطالعه کامل این نوع از دیجیتال مارکتینگ حتما روی لینک زیر کلیک کنید..
https://webdaran.com/what-is-inbound-marketing/
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
آپدیت iOS 13 منتشر شده و از هم اکنون برای آیفون هایی که در ادامه لیست آنها را ملاحظه می کنید قابل دانلود کردن است.
بزرگ ترین ویژگی اضافه شده به نسخه 13، حالت تاریک یا دارک مد (Dark Mode) است که با فعال کردن آن همه بخش ها از جمله iMesغیر مجاز می باشدe, Photos و Settings تاریک می شوند. با فعال کردن دارک مد اپلیکیشن ها نیز به طور اتوماتیک به پوسته تاریک تغییر شکل می دهند. این حالت را برای شب در Control Center می توان فعال کرد.
دومین ویژگی جالب توجه افزوده شدن مد سوایپ به صفحه کلید است که می توان به کمک آن با سوایپ کردن کلمات، سریع تر تایپ کرد.
از دیگر تغییراتی که در iOS 13 به چشم می خورند می توان به بهبود اپلیکیشن های مپس، فوتوز و Reminders اشاره کرد. در اپلیکیشن مپس زمان تقریبی رسیدن وسایل نقلیه عمومی به صورت زنده نمایش داده شده و حالتی شبیه Street View گوگل به آن افزوده شده است.
طراحی اپلیکیشن Reminders نیز دگرگون شده و قسمت جدید Today به آن اضافه شده. همچنین ویرایش و کراپ ویدیوها در Photos بهتر انجام می شود.
در نسخه جدید اپلیکیشن های Find My iPhone و Find My Friends در یک اپ واحد به نام Find My جمع آوری شده اند. در اپ Health نیز بخشی مخصوص برای پیش بینی عادت ماهانه خانم ها در نظر گرفته شده است.
لیست دیوایس های سازگار با iOS 13:
iPhone 11
iPhone 11 Pro
iPhone 11 Pro Max
iPhone XS
iPhone XS Max
iPhone XR
iPhone X
iPhone 8
iPhone 8 Plus
iPhone 7
iPhone 7 Plus
iPhone 6S
iPhone 6S Plus
iPhone SE
iPod touch (نسل هفتم)
iOS 13 برای آیفون 6 اس نیز به زودی منتشر خواهد شد.
اپل چهار روز دیگر و در تاریخ 24 سپتامبر (2 مهر ماه) ویرایش 13.1 سیستم عامل iOS را نیز معرفی خواهد کرد که علاوه بر رفع باگ ها، ایجاد شورتکات های اتوماسیون و به اشتراک گذاری زمان تقریبی رسیدن به مقصد (ETA) در اپل مپس را نیز با خود خواهد آورد.
منبع : https://www.techradar.com/uk/news/ios-13-release-date-features-and-everything-you-need-to-know
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
طبق فهرستی که سونی اعلام کرده، بازی The Last of Us Part 2 همراه با چند اثر دیگر از این شرکت، در رویداد هفتهی بازی مادرید نمایشهایی خواهد داشت.
اگر از دنبالکنندگان بازی The Last of Us مخصوصا دومین قسمت از این بازی هستید احتمالا میدانید که کمتر از دو هفتهی دیگر و بهمناسبت OutBreak Day (سالگرد روز شیوع ویروس کشندهی جهان بازی) یک رویداد ویژه با محوریت این اثر، با حضور رسانههای مختلف برگزار خواهد شد و موارد بیشتری از این بازی بینهایت مورد انتظار را تماشا خواهیم کرد. حالا و در جریان آخرین اخبار بازی، سونی فهرست بازیهای پلی استیشن 4 حاضر در رویداد Madrid Games Week 2019 را اعلام کرده که در میان آنها، نام ساختهی استودیو ناتی داگ یعنی The Last of Us Part 2 بهچشم میخورد.
اینکه طی روزهای اخیر خبرهای بیشتری از TLOU Part 2 را دریافت میکنیم و نمایشهای بیشتری از بازی درحال تایید شدن است، خبر از این میدهد که احتمالا، سونی قصد دارد علاوه بر بازی Death Stranding، روی بازاریابی بازی The Last of Us 2 هم تمرکز داشته باشد. هنوز مشخص نیست که چه محتوایی قرار است از بازی در رویداد نامبرده نمایش داده شود و باید بیشتر صبر کنیم تا این موضوع مشخص شود اما انتشار اطلاعات جدید از این بازی بههر نحو و هر فرمی قطعا برای هواداران و دنبالکنندگانش خالی از لطف نخواهد بود.
همراه The Last of Us Part 2، بازیهای Final Fantasy VII Remake ،Marvel's Iron Man VR ،Predator: Hunting Grounds ،Nioh 2 و Medievil طی رویداد نامبرده، در غرفهی سونی محتویات جدید خود را نمایش خواهند داد. رویداد هفتهی بازی مادرید در تاریخ سوم اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی، پنجشنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۸ در مادرید اسپانیا برگزار خواهد شد. هنوز تاریخ انتشار بازی The Last of Us Part 2 مشخص نشده است و بازی در تاریخی نامعلوم راهی پلی استیشن 4 خواهد شد.
منبع :
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
اگر بهتازگی وارد حوزهی بازاریابی محتوایی شدهاید یا مدتهاست که از ورود شما به این بازار میگذرد، وجود استراتژی محتوا یا بازبینی آن بهمنظور اطمینان از بهروز، نوآورانه و قدرتمندبودن آن بسیار سودمند خواهد بود. امروزه رقابت در عرصهی بازاریابی محتوایی درمقایسه باقبل، افزایش چشمگیری داشته است.
مؤسسهی بازاریابی محتوایی (Content Marketing Institute) بررسیای انجام داده است که برطبق آن ۷۰ درصد از بازاریابانی که با مدل بنگاهبهبنگاه (B2B) در بازار فعالیت میکنند، اظهار داشتهاند که امسال درمقایسه با سال ۲۰۱۶، محتوای بیشتری تولید کردهاند. اولین گام برای پیشافتادن در این رقابت، داشتن یک طرح هوشمند و منسجم برای بازاریابی محتوایی است. در این مقاله، علت نیازداشتن به یک طرح بازاریابی محتوایی و گامهای لازم را برای ایجاد آن بررسی میکنیم.
استراتژی محتوا چیست؟
استراتژی محتوا، بخشی از طرح بازاریابی شماست و به معنای مدیریت هرگونه رسانهی نوشتاری و دیداری قابل دانلودی است که دراختیار دارید یا میخواهید ایجاد کنید. دقت داشته باشید که اگر علاقه دارید به سایت های برتر مانند ستاره تبدیل شوید در استراتژی خود بسیار دقت کنید و برای تولید محتوا بایستی بهخوبی برنامهریزی کنید. زمانیکه درحال طراحی استراتژی محتوا هستید، باید موارد زیر را درنظر داشته باشید:
1- کسی که محتوا را برایش تولید میکنید؛
2- مسئلهای که محتوا برای مخاطب، حل میکند؛
3- چگونه محتوای منحصربهفردی تولید کنید؛
4- قالبهایی که شما برای تولید محتوا درنظر میگیرید؛
5- کانالهایی که برای انتشار محتوا انتخاب میکنید؛
6- چگونه تولید و انتشار محتوا را زمانبندی و مدیریت خواهید کرد.
هفتگام برای طراحی استراتژی محتوا
گام اول: هدف خود را تعریف کنید
هدف شما از طرح بازاریابی محتوایی چیست؟ چرا میخواهید تولید محتوا کنید و یک طرح بازاریابی محتوایی بنا کنید؟ پیشاز اقدام به برنامهریزی، اهداف خود را شناسایی کنید تا بتوانید تشخیص دهید که چهچیزی برای استراتژی شما بهتر است.
گام دوم: برروی شخصیت مخاطبانتان تحقیق کنید
برای ایجاد یک برنامهی موفق، لازم است بهخوبی، مخاطب هدف محتوای خود را شناسایی کنید. این موضوع مخصوصا برای کسانیکه تازه شروع کردهاند، بسیار مهم است. شما با شناختن مخاطب هدف میتوانید محتوای ارزشمندتر و مرتبطتری تولید کنید. اگر شما یک بازاریاب باتجربه هستید، ممکن است هدفتان تغییر کرده باشد. در همه سایت های مطرح کشور این اصل رعایت می شود اما در طراحی سایت تخصصی باید بسیار روی این اصل دقت کنید چرا که موفقیت شما به آن بستگی دارد . آیا میخواهید بازار جدیدی را انتخاب کنید یا اینکه همین بازار هدف فعلی را گسترش دهید؟ آیا میخواهید همان مخاطب هدف را حفظ کنید؟ شما بایستی هرسال ازطریق تحقیقات بازار، ویژگیهای مخاطبانتان را مورد بازبینی قرار دهید.
گام سوم: در محتوا بازبینی داشته باشید
بیشتر افراد کارشان را با وبلاگها آغاز میکنند، اما چنانچه شما مایلید انواع دیگری از محتوا را تولید کنید، دربارهی آن بهخوبی فکر کنید. برای مثال اگر شما در سال گذشته، به شکل هفتگی در وبلاگ خود پست میگذاشتید، تولید یک کتاب الکترونیکی که تمام پستهای شما را در یک فایل خلاصه کند، میتواند روش جدیدی برای عرضهی اطلاعات درقالب متفاوتی باشد. باید توجه داشته باشیم که سایت های مطرح کشور مانند جام نیوز از این نوآوری ها استفاده کردند تا خود را برند کنند شما نیز باید خلاقیت داشته باشید .اگر شما مدتهاست که در این کسبوکار فعالیت میکنید، اقدامات خود در بازاریابی محتوایی و نتایج آن را در یک سال گذشته مرور کنید. فکر کنید در سال بعد چه کارهای متفاوتی میتوانید انجام دهید و همچنین اهداف جدیدی را برای خود ایجاد کنید.
گام چهارم: یک سیستم مدیریت محتوا انتخاب کنید
یک سیستم آماده به کار، برای مدیریت محتوای خود داشته باشید. امروزه اغلب سایت ها با زبان های مختلف طراحی می شوند اما باید توجه داشت که این طراحی ها بسیار روی سئو سایت شما تاثیر گذار است و اگر از قیمت های سئو اطلاعی ندارید لیستهزینه انجام سئو را مطالعه بفرمایید .چند بخش بسیار مهم این سیستم عبارتاند از: تولید محتوا، انتشار محتوا و تحلیل محتوا. برخی از سیستمهای مدیریت محتوا عبارتاند از: غیر مجاز می باشدchedule، WordPress، Joomla، Drupal و …
گام پنجم: برای تولید محتوا ایدهپردازی کنید
اکنون وقت آن رسیده ایدههایی را برای محتوای خود بپرورانید. دراینجا چند ابزار مفید در این زمینه معرفی میشوند:
1- HubSpot’s Website Grader: هرگاه بخواهید ببینید با بازاریابی کنونی خود درچه جایگاهی قرار گرفتهاید، این ابزار بسیار خوب به کمکتان خواهد آمد. این ابزار، از امور وبلاگی گرفته تا بازاریابی شبکه های اجتماعی ، حوزههای بسیار مهم بازاریابی شما را ارزیابی میکند و با ارسال یک گزارش کامل، به شما امکان میدهد تا هرکدام از این حوزهها را تقویت کنید. همچنین بااستفاده از این ابزار میتوانید نسبت به بهبود سئو وبسایت خود و نیز کشف ایدههای محتوایی جدید اقدام نمایید.
2- HubSpot’s Blog Topic Generator: بااستفاده از این ابزار، میتوانید برای یک سال تمام، ایدههایی برای پستهای وبسایت خود داشته باشید. نویسندگان سایت ورزش 3 در خاطرات خود استفاده از این ابزار را توصیه می کنند. برای این کار شما بایستی عناوین و عبارات کلی که میخواهید دربارهی آن بنویسید را در این ابزار تولیدکننده ایده محتوا وارد کنید و آن، همهی کارها را برایتان انجام خواهد داد.
گام ششم: انواع محتوایی را که میخواهید تولید کنید، انتخاب کنید
شما برای تولید محتوا، گزینههای گوناگونی را میتوانید انتخاب کنید. دراینجا به چند مورد از محبوبترین قالبهای محتوا و نیز ابزارها و الگوهایی که برای شروع میتوانید استفاده کنید، اشاره شده است.
۱. پستها
پستهای وبلاگی یا وبسایتی بایستی بهطور مرتب منتشر شوند تا بتوانند بازدیدکنندگان جدیدی را جذب نمایند. اگر بخواهیم اغراق نکنیم 90 درصد سئوکاران استفاده از وبلاگ را توصیه می کنند و می توان گفت اغلب سایت ها مانند دیوار از این روش به موفقیت رسیده اند. پستها باید محتوای ارزشمندی برای مخاطبان ایجاد کنند تا آنان برای اشتراکگذاشتن مطالب در رسانههای اجتماعی و دیگر وبسایتها ترغیب شوند. پیشنهاد میشود که پستها بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه باشند، البته اگر مخاطبانتان پستهای کوتاهتر یا بلندتر را میپسندند، برهمین اساس عمل کنید.
۲. کتابهای الکترونیکی
مشتریان بالقوه میتوانند پس از ارائه اطلاعات تماسشان، کتابهای الکترونیکی را دانلود کنند. کتابهای الکترونیکی درمقایسه با پستهای وبلاگ، طولانیتر و عمیقترند و به دفعات کمتری منتشر میشوند. ممکن است بازدیدکنندگان بخواهند پس از خواندن یک پست وبلاگ با وبسایت، اطلاعات تماس خود را برای دریافت یک کتاب الکترونیکی و کسب اطلاعاتی ارزشمندتر و مناسب برای کسبوکارشان، وارد کنند.
گام هفتم: محتوای خود را منتشر و مدیریت کنید
بیشتر مردم تنها به ثبتکردن تعطیلات عادی چون سال نو و عید شکرگزاری در امور بازاریابی خود بسنده میکنند، اما شما نباید خود را تنها به این رویدادهای مهم محدود کنید. چنانچه تعطیلات و رویدادهای خاصی هستند که برای گروهی از مخاطبانتان اهمیت دارند، ارزش این را دارد که محتوای مربوطه را در وبلاگ یا شبکهی اجتماعی خود منتشر کنید.
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
شرکت اینتل همزمان با مسابقات المپیک 2020، مسابقاتی را با حضور بازیهای Rocket League و Street Fighter V برگزار میکند.
در سالهای اخیر بحثهای زیادی پیرامون حضور بازیهای ویدیویی بهعنوان یکی از رشتههای مسابقات المپیک شکل گرفته است؛ بحثهایی که موافقان و مخالفان زیادی دارند ولی به نظر میرسد کمکم در حال حرکت به سمتی هستیم که شاید بتوان در دورههای بعدی المپیک شاهد حضور بازیهای ویدیویی هم بود. اتفاقی که رویداد Intel World Open میتواند بهنوعی آغازگر آن باشد.
بهگزارش The Esports Observer، کمپانی اینتل قصد برگزاری مسابقاتی بزرگ با حضور دو بازی راکت لیگ (Rocket League) و استریت فایتر 5 (Street Fighter V) را دارد و قرار است برای هرکدام از این دو بازی هم ۲۵۰ هزار دلار جایزه در نظر گرفته شود، یعنی در مجموع ۵۰۰ هزار دلار جایزه برای مسابقاتی که به فاصلهی کمی از المپیک ۲۰۲۰ شاهد برگزاری آن خواهیم بود. به گفتهی مارک سابوتنیک مدیر بخش تجاری اینتل، این دو بازی به این علت انتخاب شدهاند که حتی مخاطبان آماتور هم میتوانند از تماشای آنها لذت ببرند و مسابقات داغ و مهیج این دو بازی را بهخوبی دنبال کنند و البته این قضیه در مورد ساختهی کپکام با ژاپنی بودن بازی و حال و هوای مناسب آن برای المپیک توکیو هم ترکیب میشود.
مسابقات مقدماتی این دو بازی در کشورهای مختلف و بهشکل آنلاین برگزار خواهد شد و پس از آن نوبت به دور بعدی مسابقات در ماه ژوئن ۲۰۲۰ میرسد که در شهر کاتوویتسه واقع در لهستان دنبال میشود. در نهایت هم افراد برتر عازم ژاپن میشوند تا به فاصلهی کمی تا زمان برگزاری المپیک در تاریخ ۲۴ جولای ۲۰۲۰ (۳ مرداد ۱۳۹۹) در تالار موسیقی Zepp DiverCity واقع در توکیو به رقابت با یکدیگر بپردازند.
در حالیکه هنوز تا حضور رسمی بازیهای ویدیویی در المپیک فاصله داریم، بازیهای آسیایی از این نظر عملکرد بهتری داشتهاند و در بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا شاهد برگزاری مسابقاتی در این زمینه بودیم؛ مسابقاتی که البته با مدالهای رسمی و تأثیرگذار در جدول مدالها همراه نبودند، ولی در ۶ رشتهی مختلف از جمله Pro Evolution Soccer 2018، StarCraft II و League of Legends برگزار شدند و نمایندگان کشورمان هم در آنها عملکرد مناسبی داشتند که شامل یک نایبقهرمانی در PES 2018 و مقام چهارمی در StarCraft II میشد. در حال حاضر هم صحبتهایی مبنی بر افزایش اهمیت ورزش های الکترونیک (Esports) و اهدای مدالهایی با ارزش واقعی در بازیهای آسیایی ۲۰۲۲ به گوش میرسد که البته احتمال انجام این کار خیلی هم زیاد نیست.
در مورد المپیک هم تا امروز خبرهای مختلفی را شاهد بودهایم ولی با وجود اظهار امیدواری افرادی چون تونی استانگه که در انتخاب پاریس بهعنوان میزبان المپیک ۲۰۲۴ نقش داشت، رییس کمیتهی بینالمللی المپیک یعنی توماس باخ همچنان علاقهی زیادی به این موضوع ندارد و خشن بودن بازیهای ویدیویی را عاملی برای عدم حضور آنها در المپیک میداند؛ موضوعی که او در صحبتهای سال گذشتهی خود هم به آن اشاره کرده و گفته بود:
هر بازی ورزشی که با نبرد دو نفر همراه است خاستگاه خود را در عالم واقعیت دارد، ولی ورزش سعی میکند آنها را به شکلی متمدنانه نمایش دهد. اما موضوع بازیهای ویدیویی متفاوت است و وقتی شما با بازی خشنی طرف هستید که در مورد کشتن دیگران است، نباید انتظار حضور آن را در المپیک داشته باشید.
البته با وجود صحبتهای باخ، سال گذشته شاهد برگزاری مسابقاتی در ارتباط با ورزشهای الکترونیک با همکاری اینتل در پیونگچانگ کرهجنوبی بودیم که یک هفته قبل از المپیک زمستانی ۲۰۱۸ جریان داشت و تمرکز آن روی StarCraft II بود. مدتی بعد از آن هم تیمو لوم، مدیر بخش تلویزیون و بازاریابی کمیتهی بینالمللی المپیک از تمایل این کمیته به بررسی ورزشهای الکترونیک بهعنوان بخشی از مسابقات المپیک صحبت کرد.
منبع : https://kotaku.com/video-games-get-one-step-closer-to-being-in-the-olympic-1838044899
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
بازاریابی influencer چیست؟ (Influencer Marketing)یک استراتژی بازاریابی influencer موفقیت آمیز به شما کمک می کند تا برند خود را بیشتر در معرض دید قرار دهید، اعتبار ایجاد کنید و همچنین با مخاطبان جدید ارتباط برقرار کنید.این استراتژی ( Influencer Marketing ) موجب هدایت ترافیک به سایت شما می شود و مشتریان جدید را به سمت محصولات و خدمات شما سوق می دهد.
بازاریابی تاثیر گذار فواید زیادی دارد اما از طرفی هم می توانند یک استراتژی گیج کننده و پیچیده برای تنظیم، راهاندازی و مدیریت باشد.این یک پروژه زمان بر است و موانع شروع کار آن شامل موارد زیادی می شود که باید قبل از شروع کار متوقف شوند.
بازاریابی تاثیرگذار ( Influencer Marketing ) چیست؟
بازاریابی influencer یک استراتژی است که افرادی را که تاثیر زیادی در صنعت یک برند یا مخاطبان هدف دارند را در شناسایی می کند.در یک استراتژی بازاریابی influencer یک برند با این استراتژی همکاری می کند و در آن influencer موافقت می کند تا مخاطبان آن ها را در معرض دید پیام یا محتوای تجاری قرار دهد.influencer ها معمولاً مخاطب زیادی دارند و مشغول فعالیت هستند بنابراین هنگامی که یک برند تجاری توسط یک influencer به اشتراک گذاشته می شود یا از مطالب و پیام های آن ها استفاده می کند، سود می برد.در معرض دید قرار داده شدن به برند تجاری این امکان را می دهد تا به روشی مثبت، طبیعی و معنادار در مقابل مخاطب هدف خود قرار بگیرد.
یکی از مثال های بازاریابی تاثیرگذار همکاری Pantene’s با Jada Pinkett Smith بازیگر است.Jada پیام خود را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشت و توجه ۱.۲۳ میلیون دنبال کننده توییتر خود را به این برند اختصاص داد.در حالی که از یک سلبریتی در این تعریف از استراتژی بازاریابی تاثیر گذار استفاده می شود، اما کمپین های influencer همیشه نباید به افراد مشهور اعتماد کنند.
بازاریابی influencer در مورد رسیدن به وضعیت در معرض دید قرار داده شده است، اما همیشه اینگونه نیست که با افرادی که بیشترین مخاطب را دارند کار کنید، این در مورد کار با افرادی است که مخاطب مناسبی دارند، بنابراین شما می توانید با افرادی ارتباط برقرار کنید که به احتمال زیاد با برند شما ارتباط می گیرند.بنابراین چگونه یک influencer مناسب پیدا کرده و یک کمپین بازاریابی تاثیر گذار موفق ایجاد کنید؟
چگونه یک استراتژی بازاریابی تاثیرگذار ( Influencer Marketing ) ایجاد کنید؟برای ایجاد و راهاندازی استراتژی بازاریابی تاثیر گذار برای نام تجاری خود مراحل زیر را طی کنید:
اهداف خود را تعریف کنید
مانند هر برنامه بازاریابی هوشمندانه با بیان اهداف خود شروع کنید.اهداف خود را برای آنچه می خواهید با کمپین خود انجام دهید تنظیم کنید.تعیین اهداف در مراحل اولیه برنامه ریزی به شما در شکلگیری یک استراتژی سازگار، کمک میکند و همچنین می تواند ایده هایی در مورد معیارهایی که باید ردیابی و نظارت داشته باشید، به شما ارائه دهد تا میزان موفقیت خود را در پایان کار اندازه گیری کنید.برخی از اهدافی که ممکن است بخواهید برای استراتژی بازاریابی influencer خود در نظر بگیرید، شامل موارد زیر است:
آگاهی ازبرند
افراد بیشتری را در جهت شناخت نام تجاری خود جذب کنید.
برای مطالعه کامل این مطلب و آگاهی بیشتر در مورد این نوع بازاریابی روی لینک زیر کلیک کنید..
https://webdaran.com/what-is-influencer-marketing/
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
اولین ریتینگ بازیکنان فیفا 20 توسط الکترونیک آرتز اسپورت از طریق شبکههای مجازی و صفحه اصلی این بازی اعلام شد. آنها اساس ریتینگ بازیکنان را عملکرد آنان در سال گذشته میدانند و به همین طریق در بخشهای مختلفی مثل سرعت و یا دریبل به آنها امتیاز میدهند.
در فیفا 20 امسال ده بازیکن برتر به ترتیب لیونل مسی، کریستیانو رونالدو، نیمار، ادن هازارد، کوین دی بروینه، جان اوبلاک، ویرجیل فن دایک، محمد صلاح، لوکا مودریچ و مارک آندره ترشتگن هستند. به این ترتیب رئال مادرید و لیورپول هرکدام با داشتن دو بازیکن در این لیست بیشترین تعداد بازیکن را دارند. برای مشاهده تمام صد بازیکن برتر میتوانید از لینک استفاده کنید.
منبع : https://www.ea.com/games/fifa/fifa-20/ratings/fifa-20-player-ratings-top-100
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
اپل سه برنامهی جدید مطالعاتی در زمینهی پایش سلامت قلب، برنامهی سلامت بانوان و برنامهی سلامت شنوایی کاربران را معرفی کرد.
اپل امشب در رویداد معرفی آیفون ۱۱، همزمان با معرفی اپل واچ سری ۵، سه برنامهی مطالعاتی جدید در حوزهی سلامت شامل برنامهی سلامت شنوایی، برنامهی مطالعاتی در حوزهی سلامت بانوان و برنامهی مطالعاتی در زمینهی سلامت قلب را معرفی کرد.
کوپرتینونشینها برنامههای مطالعاتی و تحقیقاتی خود را با همکاری مؤسسههای پیشرو در حوزهی پزشکی پیش میبرند. اپلیکیشن جدید Research، مرتبط با برنامههای تحقیقاتی و مطالعاتی اپل بیشازپیش سلامت کاربران را مورد توجه قرار میدهد. همانطور که گفته شد سازمانهای معتبری در حوزهی مراقبتهای بهداشتی و مؤسسههای معتبر پزشکی و دانشگاهی در برنامههای مطالعاتی جدید، اپل را یاری میکنند. کاربران بهزودی میتوانند اپلیکیشن Research را بهصورت رایگان از اپل استور دانلود کنند و به تمایل خود در این برنامهها مشارکت کنند.
جف ویلیامز، یکی از مدیران اپل در مورد برنامههای جدید اعلام کرد:
برنامهی مطالعاتی اپل در زمینهی سلامت قلب به نام Apple Heart Study، تأثیر مثبتی بر تحقیقات پزشکی در حوزهی سلامت قلب خواهد داشت. آیندگان میتوانند از نتایج چنین تحقیقاتی سود ببرند. اپل، در سطح گستردهتری تحقیقات حوزهی سلامت را دنبال میکند و بیشازپیش خود را نسبت به سلامت کاربران متعهد میداند.
دربرنامهی تحقیقاتی و مطالعاتی Apple Heart and Movement، وضعیت قلب کاربر در حالتهای مختلف از جمله حین پیادهروی یا در حالتهای بدون تحرک پایش میشود.
یکی دیگر از برنامههای مطالعاتی اپل، به سلامت بانوان مربوط میشود. برنامهی مطالعاتی Women’s Health با همکاری دانشکدهی چان هاروارد و مؤسسه ملی علوم بهداشت محیط زیست ایالات متحده آمریکا (NIEHS) راهبرد خواهد شد. ظاهرا، این نخستین برنامهی طولانیمدت اپل برای بررسی سلامت بانوان است که موضوعاتی ازجمله زایمان، ناباروری، پوکی استخوان، یائسگی، دورههای قادگی و در کل سلامت بانوان را مورد توجه قرار میدهد.
یکی دیگر از برنامههای مطالعاتی اپل به حوزهی سلامت شنوایی کاربران توجه نشان میدهد. برنامهی مطالعاتی Hearing Health، برای نخستین بار توسط کوپرتینونشینها اجرایی میشود. دادههای مربوط به عادتهای شنیداری کاربران جمع آوری شده و در نهایت دادههای مطالعاتی دراختیار سازمان بهداشت جهانی نیز قرار داده خواهد شد. یکی از اهداف اپل در دنبال کردن چنین تحقیقی، توجه به سلامت حوزهی شنوایی کاربران است.
اپل قصد دارد با پایش عادتهای شنیداری کاربران و جمع آوری دادههای مربوط به این حوزه، بروز مشکلاتی همچون ناشنوایی کامل یا مشکلات شنیداری در اثر استفادهی نادرست از دستگاههای مختلف را به حداقل برساند. میلیونها کاربر جوان دراثر استفادهی نادرشت از محصولات صوتی، دچار مشکلات شنوایی میشوند. برخی از آنها حتی دچار ناشنوایی دائمی میشوند.
اپل قصد دارد در کنار سازمان بهداشت جهانی، استانداردهای جدیدی در حوزهی شنیداری تبیین کند تا بروز چنین مسایلی به حداقل برسد.
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
سئو یک تکنیک فوق العاده برای جذب ترافیک بیشتر به سایت شما و افزایش رتبه ی آن در موتور های جستجو می باشد. یکی از بخش هاص سئو، سئوی داخلی است که اهمیت بسیار زیادی برای سایت دارد.
سئو داخلی سایت چقدر مهم است؟
همه استراتژی های سئو بر پایه کسب بهترین رتبه ممکن، در موتورهای جستجو بنا شده اند. برای رسیدن به این هدف، همیشه سعی میکنیم وبسایت هایی را توسعه داده و طراحی کنیم که با الگوریتم های گوگل سازگار باشند. در واقع اگر قرار بود به ساده ترین شکل، سئو را توضیح دهیم، توضیح آن میشد همین چند خطی که الان بیان کردیم.
فاکتورهای الگوریتم های گوگل که باعث تعیین رتبه سایت شما میشوند را میتوان به دو دسته تقسیم کرد : فاکتورهای On-Page یا داخلی و فاکتورهای Off-Page یا خارجی. رعایت تعادل در انجام این دو اصل باعث می شود سایتی مانند ورزش 3 به این حد از موفقیت دست یابد. در مقاله مختصر امروز به بررسی تفاوت این دو و اهمیت On-Page SEO یا همان سئوی داخلی سایت خواهیم پرداخت و عوامل اصلی موثر در بهبود سئو داخلی سایت را بررسی خواهیم نمود.
سئو داخلی و سئو خارجی سایت
همه فاکتورهای سئو داخلی سایت یا همان On-Page SEO به عناصر موجود در خود وبسایت شما بستگی دارند. از بین این موارد میتوان به پیاده سازی فنی و کیفیت کدنویسی سایت، ساختار و نما، محتوا و طراحی کاربر پسندانه ی سایت اشاره کرد.
از طرف دیگر، همه فاکتورهای تعیین کننده در سئو خارجی سایت یا Off-Page SEO به موارد بیرون از وبسایت شما وابسته هستند. مثلا تعداد لینک هایی که از سایت های دیگر دریافت کرده اید و یا فعالیت هایی که در شبکه های اجتماعی انجام میدهید. رعایت اصول سئو در سفارش طراحی سایت فروشگاهی اهمیت بالایی دارد چرا که سئو است که شما را به فروش بیشتر می رساند. در صورتی که تمرکز خود را روی سئوی خارجی قرار داده باشید و به دنبال دریافت بک لینک های بیشتر به سایتتان باشید، همواره باید مرتبط بودن لینک های دریافتی با زمینه کاری خود را مد نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین نتایج را در زمینه سئو و پدیدار شدن در نتایج بالا تر جستجو، کسب کنید.
اهمیت سئو داخلی یا On-Page SEO
سئو داخلی شامل مواردی است که تحت کنترل شما هستند. وقتی شما صاحب یک وبسایت هستید، میتوانید موارد فنی و کیفیت محتوای خود را به طور کامل تحت کنترل خود داشته باشید. بنابراین با توجه به امکان رفع هر نوع مشکل در زمینه سئوی داخلی، وقت گذاشتن روی این بعد از سئو، اهمیت فراوانی دارد. میتوان اینطور گفت که وقتی شما سایتی با کیفیت و ارزشمند را راه اندازی کنید، بدون شک میتوانید انتظار داشته باشید که در موتورهای جستجو، رتبه مناسبی را کسب کنید.
در این رابطه اشاره به این نکته بسیار جالب است که بهبود سئوی داخلی، میتواند به طور اتوماتیک به بهبود سئو خارجی سایت نیز منجر شود.اکثر سایت های معتبر مانند نماشا با رعایت این اصل به لینک یک گوگل دست یافتند. مثلا وقتی محتوای خوبی در سایت خود درج کرده باشید، سایت های دیگر با اشتیاق و علاقه به محتوای درج شده در سایت شما لینک خواهند داد و از آن به عنوان یک مرجع مناسب استفاده خواهند کرد.
اصول حائز اهمیت و فاکتورهای موثر در سئو داخلی سایت
به طور کلی در مبحث سئوی داخلی میتوان به سه موضوع حائز اهمیت اشاره کرد. رعایت این سه موضوع میتواند به شکل چشمگیری باعث بهبود رتبه وبسایت شما در نتایج جستجو شود. در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد:
کیفیت فنی سایت
کیفیت کدنویسی سایت شما موضوعی بسیار مهم و حائز اهمیت است. از طرف دیگر بهتر است مواردی مثل فایل robots.txt را در سایت خود بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که به صورت سهوی، از دسترسی خزنده های موتورهای جستجو، جلوگیری به عمل نیاورده باشید.
اگر از وردپرس استفاده میکنید، کار شما در این بخش نسبتا آسان است. وردپرس به صورت پیشفرض سازگاری بسیار خوبی با موتورهای جستجو دارد. در این زمینه برای افزایش کیفیت سایت خود و بهبود سئو میتوانید از افزونه ای مانند Yoast SEO نیز بهره بگیرید. در واقع در صورت به کارگیری وردپرس در کنار افزونه سئوی yoast بیشتر موارد عمومی مربوط به سئوی داخلی، در سایت شما به خوبی به اجرا در خواهد آمد و نیازی نیست که نگران موضوع خاصی باشید. توجه داشته باشید که اولین قدم اشتباه شما در سئو آخرین قدم شماست پس اگر علم و تجربه کافی در این زمینه ندارید به شما پیشنهاد می کنیم سئو خود را به شرکت های معتبر بسپارید برای مشاهده قیمت انجام این امور نیز می توانید لیست تعرفه سئو سایت را با دقت مطالعه بفرمایید و بسته به نوع نیاز های خود یکی از آنها را برگزینید.
در ادامه ما توصیه میکنیم که هرچند این روزها اکثر قالب ها از کیفیت لازم در کدنویسی بهره مند هستند اما در زمینه انتخاب قالب مناسب برای سایت خود هم دقت لازم را به خرج دهید. همیشه قالبی را انتخاب کنید که ساختار کدنویسی مناسب و معتبری داشته باشد و از انتخاب قالب های سنگین که باعث افزایش زمان بارگذاری سایت شما میشوند نیز پرهیز کنید.
درج محتوای ارزشمند در سایت
دلیل بازدید کاربران از سایت شما، وجود محتوایی است که برای آنها دارای ارزش مطالعه و خواندن باشد. نه تنها کاربران شما، بلکه گوگل هم محتوای سایت شما را میخواند و بر اساس کیفیت مطلب، رتبه شما را در نتایج جستجو تعیین میکند. بنابراین برای درج محتوای ارزشمند در سایت خود وقت بگذارید. این موضوع برای سایت هایی مانند فیلیمو بسیار مهم است چرا که هدف اصلی مخاطب آنها مطالعه مطلب و متن است. اینکه شما هر روز در سایتتان مطلب درج کنید ولی این مطلب فاقد ارزش باشد اصلا شیوه مناسب و جالبی نیست. شاید بهتر باشد که هر هفته تنها یک مطلب در سایتتان درج کنید ولی مطلبی که جهت انتشار در سایتتان انتخاب میکنید از کیفیت، محتوا و طول مناسب برخوردار باشد.
تجربه کاربری مناسب
همیشه سایتتان را با در نظر گرفتن تجربه کاربران از به کار گیری امکانات موجود در سایت، طراحی کنید. کاربران باید بتوانند سایت شما را درک کرده و از امکانات آن به آسانی بهره بگیرند. گشت و گذار در سایت شما، جستجو و یافتن محتوای مورد نظر هر کاربر در سایت، میبایست تا حد ممکن آسان باشد. و از همه مهم تر، همه این موارد باید با سرعت مناسب صورت بگیرد. اگر وبسایت شما از سرعت مناسبی برخوردار نباشد، کاربران از انتظار برای بارگذاری محتوای مورد نظرشان پشیمان شده و سایت شما را ترک خواهند کرد. این اصل به خوبی در سایت دیجی کالا رعایت می شود تا سرعت به شدت افزایش یابد و هیچ کاربری از دست نرود از طرفی دیگر اگر وبسایتتان را در نهایت زیبایی طراحی کرده باشید ولی به کار گیری امکانات موجود در آن برای کاربران شما دشوار باشد، باز هم مخاطبین خود را از دست خواهید داد.
بنابراین در طراحی سایت خود تا حد ممکن، خودتان را به جای کاربر خود قرار دهید. هر امکانی که به وبسایت خود اضافه میکنید، از خودتان سوال کنید که آیا وجود این امکان به سود کاربر شما خواهد بود؟ دقیقا با پرسیدن همین سوال و قرار دادن خودتان به جای کاربر، همیشه میتوانید از کیفیت تجربه کاربری یا (UX) در سایتتان اطمینان حاصل کنید.
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
در هفتهای که چهار رتبه اول جدول فروش هفتگی انگلستان در اختیار بازیهای جدید است، Astral Chain رتبه نخست را تصاحب کرده است.
به رسم هر هفته، جدیدترین گزارش از فروش بازیها در انگلستان منتشر شده است که براساس آن، بازی Astral Chain، جدیدترین بازی انحصاری نینتندو سوییچ و ساخته استودیو پلاتینیوم گیمز، در رتبه نخست جدول قرار گرفته است. نکته جالب جدول فروش این هفته قرار گرفتن چهار بازی در رتبههای نخست آن است؛ به طوریکه پس از استرال چین، Wreckfest که نسخه کنسولی آن اخیرا منتشر شده در رتبه دوم، The Dark Pictures: Man of Medan در رتبه سوم و Control، جدیدترین ساخته استودیو رمدی هم در رتبه چهارم قرار گرفته است.
انتشار این چهار بازی جدید و قرار گرفتن آنها در رتبههای بالای جدول، باعث شده تا Mario Kart 8 Deluxe، صدرنشین هفته گذشته جدول، این هفته در رتبه پنجم قرار بگیرد. در رتبه ششُم جدول این هفته شاهد بازی Crash Team Racing Nitro-Fueled هستیم که سه پله سقوط را تجربه کرده است و در رتبه هفتم هم بازی Super Mario Maker 2 با پنج پله سقوط قرار گرفته است. اما جدول این هفته یک اتفاق جالب دیگر هم دارد و آن، قرار گرفتن بازی Spider-Man در رتبه هشتم آن است؛ این مورد از این حیث اتفاق جالبی است که اسپایدرمن برای رسیدن به این جایگاه صعود جالب ۲۶ پلهای را تجربه کرده است.
رتبه نهم جدول این هفته در اختیار بازی GTA V قرار دارد و در نهایت در رتبه دهم شاهد بازی The Division 2 هستیم. انتشار بازیهای جدید و کلا تغییرات نسبتا زیادی که جدول این هفته داشته، باعث شده تا تعدادی از بازیهایی که هفته پیش در جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته بودند این هفته جایی در این بین نداشته باشند که از جمله آنها میتوان به Red Dead Redemption 2، Mortal Kombat 11، Minecraft، Super Mario Odyssey و Yu-Gi-Oh! Legacy of the Duelist: Link Evolution اشاره کرد.
در ادامه میتوانید جدول فروش هفتگی انگلستان در هفته منتهی به ۹ شهریور را مشاهده کنید:
رتبه فعلی
رتبه قبلی نام بازی نکته قابل ذکر
۱ - Astral Chain هفته اول انتشار
۲ - Wreckfest هفته اول انتشار
۳ - The Dark Pictures: Man of Medan هفته اول انتشار
۴ - Control هفته اول انتشار
۵ ۱↓ Mario Kart 8 Deluxe از دست دادن صدر
۶ ۳↓ Crash Team Racing Nitro-Fueled -
۷ ۲↓ Super Mario Maker 2 از دست دادن صدر پس از دو هفته صدرنشینی متوالی
۸ ۳۴↑ Spider-Man بازگشت دوباره به جمع ۱۰ بازی پرفروش با ۲۶ پله صعود
۹ ۷↓ GTA V -
۱۰ ۹↓ The Division 2 -
منبع : https://ukie.org.uk/news/2019/09/%E2%80%98astral-chain%E2%80%99-cyberpunches-its-way-debut-no1
موضوعات مرتبط:
برچسبها: